فیلم «بدون قرار قبلی»، به کارگردانی بهروز شعیبی، بعنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو- ایران معرفی شد.

یونس شکرخواه مدیر گروه ارتباطات و رسانه کمیسیون ملی یونسکو- ایران در مراسم تقدیر از بهروز شعیبی در کمیسیون ملی یونسکو گفت:  جذابیت یک فیلم اصلی‌ترین موضوع، «هویت» است؛ هویتی که برخاسته از حقیقت اشخاص و مفاهیم است. ساخته آقای شعیبی بین فرهنگ و هویت در رفت و آمد است.

شکرخواه تاکید کرد: در عرصه هنر هر چقدر معنا‌ها درست عرضه شده باشند، بین رمزگذاری و رمزگشایی در حرکتیم. در برابر برخی از فیلم‌ها درنگ خیلی بیشتری داریم و ساخته آقای شعیبی از آن جنس بود.

صدای اَتیسم بعد از ۹ سال به گوش مردم رسید
سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اتیسم هم بیان کرد اختلال اوتیسم، اختلالی است که به‌سختی می‌شود به آن پرداخت و باورش کرد. اتیسم بعد از ۹ سال صدایش به گوش آحاد مردم رسید.

به گفته او، ما هنوز راه زیادی برای حمایت از مبتلایان به اُتیسم داریم. امروز بسیاری از مبتلایان به اتیسم تحت پوشش کامل بیمه قرار نگرفته و هنوز بسیاری از مبتلایان به اتیسم باید به سربازی بروند. من این مسائل را عنوان می‌کنم تا عزیزان ما در حوزه هنر به جریان‌سازی بیشتر برای این اختلال قدم بردارند. همچنین امیدوارم این فیلم به‌عنوان یکی از فیلم‌های پربیننده از جنس آگاهی‌بخشی باشد.

نگران میراث از دست رفته‌ام

شعیبی کارگردان این فیلم بیان کرد که نگرانی امروز من پدربزرگ‌های بعدی این جامعه هستند. پدربزرگ‌هایی که دیگر شاهنامه بلد نیستند و معضلات روحی آن‌ها را تغییر داده است. امروز روزگاری است که باید به آن هویت قابل دسترس برگردیم و مسائلی را که در آینده سرزمین‌مان تاثیر گذار است را پیدا کنیم و ساخت فیلم «بدون قرار قبلی» در همین مسیر صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار