رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: صفر شدن آمار جانباختگان کرونا به معنای پایان بیماری نیست و رعایت بهداشت الزامی است.

سیدمحمد علوی گفت: در هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش ۴۰ درصدی در موارد ابتلا به کووید-۱۹، کاهش ۴۴ درصدی در موارد بستری و کاهش ۴۱ درصدی در موارد مرگ و میر در مقایسه با هفته قبل از آن در استان خوزستان شاهد بودیم.

او می‌گوید:  در روز‌های گذشته، آمار روزانه کرونا مثبت در خوزستان به ۶-۵ نفر، تعداد بستری‌ها به یک تا ۲ نفر و موارد مرگ کرونایی‌ها هم به صفر رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش چشمگیر آمار ابتلا و به صفر رسیدن مرگ و میر مبتلایان به کووید-۱۹ به معنای پایان ماجرا، از بین رفتن بیماری و رفع خطر نیست و کنار گذاشتن ماسک، اعلام پایان کرونا و تشدید عادی انگاری خطرناک است.

به گفته این مقام مسئول،    تاکنون ۷ میلیون و ۲۸۵ هزار دز واکسن کرونا در استان برای گروه‌های سنی متخلف و افراد واجد شرایط تزریق شده است.

آقای علوی میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا را  ۸۵ درصد، نوبت دوم ۷۴ درصد و نوبت سوم نیز ۳۴ درصد عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان  گفت: این آمار تزریق واکسن نشان می‌دهد که درصد افرادی که ایمنی کامل ندارد، در جامعه بالا است و در صورتیکه پیک بعدی که احتمال دارد در شهریور ماه رخ دهد، در خوزستان اتفاق افتد، جمعیت زیادی مبتلا خواهند شد، بنابراین باید واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مداومت بر استفاده از ماسک و توجه به تهویه مناسب محل زندگی جدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.