براساس آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲پایگاه شاخص‌های اساسی علم، دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های جامع کشور در رشته مهندسی و علوم مواد شد.

 براساس آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲ پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) Essential Science Indicators، سازمان کلاریویت آنالیتیکس Clarivate Analytics (ISI)، دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های جامع کشور در رشته مهندسی در شاخص رتبه ملی بر اساس نسبت استناد به مقاله و رتبه نخست علوم مواد در شاخص رتبه ملی براساس تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد شده است.

 مهدی شبانی نوش‌آبادی گفت: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی براساس نسبت استناد به مقاله در جایگاه ۲ام، براساس تعداد استناد‌های دریافتی در جایگاه ۷ام، براساس تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد در جایگاه ۷ام و براساس تعداد مدارک در جایگاه ۱۲ ام قرار گرفت.

به گفته او بر طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه کاشان با تعداد مدارک ۵۱۳۸، تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد ۱۵۰، تعداد کل استناد‌ها ۷۷۶۶۹ و نسبت استناد به مقاله ۱۵.۱، در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا قرار دارد.

پایگاه ESI هر دوماه بروزرسانی و دانشگاه‌ها (سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی) و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در ده سال اخیر جز یک درصد برتر پراستناد‌ها قرار می‌گیرند را در تمامی رشته‌ها و ۲۲ رشته موضوعی معرفی می‌کند.

برای تعیین رتبه ملی ابتدا دانشگاه‌ها به سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی تقسیم شدند و آنگاه رتبه آن‌ها تعیین شد. مراکز تحقیقاتی نیز جدا طبقه بندی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.