هواشناسی سیستان و بلوچستان برای روز‌های آینده دو هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد صادر کرد.

 مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ظهر جمعه تا روز شنبه دریای عمان تحت تاثیر وزش باد مواج خواهد بود.

محسن حیدری با اشاره به اینکه وزش باد در سواحل سبب افزایش ارتفاع موج تا دو و نیم متر هم خواهد شد، گفت: سرعت وزش باد تا بیشینه ۶۵ کیلومتر بر ساعت سبب مواج شدن دریا و یا احتمال وقوع پدیده گرد وخاک در سواحل جنوبی استان خواهد شد.

او از صیادان خواست در این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند، زیرا احتمال آسیب به شناور‌های سبک و تور‌های صیادی در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین از پیش بینی وزش باد شدید و خیلی شدید در هفته آینده و از صبح جمعه تا بعداز ظهر روز یکشنبه در زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، ایرانشهر، خاش، زرآباد، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، شرق سراوان و غرب کنارک خبر داد.

حیدری گفت: وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، احتمال لغو پرواز‌ها و اختلال در تردد ریلی و جاده‌ای خواهد شد.

کارشناس هواشناسی از کوهنوردان خواست: از صعود به ارتفاعات تفتان و بزمان و کویر نوردی در شمال غرب استان در این مدت خودداری کنند.

حیدری همچنین به یک اخطار سطح زرد اشاره کرده و گفت: فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید اکثر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

او از تداوم رشد ابر‌های همرفتی و رگبار رعدوبرق خبر داد و گفت: راسک، سرباز، سراوان، سیب سوران، فنوج، قصرقند، لاشار، مهرستان و نیکشهر منطقه فعالیت این سامانه بارشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
ک باد قطع میشه