رئیس کمیته امداد گفت: از ماموریت‌های اصلی ما خدمت به نخبگان است و در این زمینه یک کمیته خاص ایجاد شده است.

سید مرتضی بختیاری شامگاه چهارشنبه در همایش دختران نخبه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در قم گفت: ارتقای نخبگان تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های مهم این نهاد است.

او با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: امام راحل بیان کرده اند که پانزدهم خرداد سال ۴۲ آغاز نهضت انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس کمیته امداد گفت: حادثه دلخراش متروپول به دلیل برخی از بی لیاقتی‌ها باعث داغدار شدن مردم شده و نه تنها مردم آبادان، بلکه ملت ایران برای این واقعه عزادار شدند.

بختیاری گفت: کتابی به نام «راز موفقیت شخصیت‌های بزرگ» که آیت الله سبحانی مولف این کتاب است؛ ایشان در این کتاب انتخاب الگوی مناسب را بسیار لازم و ضروری دانسته اند. وصیتنامه‌های بزرگانی مانند آیت الله بروجردی، آیت الله مرعشی نجفی و وصیتنامه الهی سیاسی امام راحل می‌تواند برای ما بسیار راه گشا باشد.

رئیس کمیته امداد بی مهری به کودکان تحت حمایت کمیته امداد را بی مهری به خدا دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام نیز پدر و مادر بزرگوار خود را از دست داد و خداوند پشتیبان آن حضرت بود.

بختیاری گفت: امام هفتم ما در زندان تلخی‌های فراوانی را متحمل شدند و در این مدت زندان و زندانبان‌های امام را مدام تغییر می‌دادند و در نهایت پیکر بی جان ایشان را از زندان خارج کردند.

او گفت: هارون الرشید برای امام کاظم (ع) پیغامی فرستاد که یا موسی بن جفعر، دست از حرف‌های خود بردار و بیا در کنار ما بنشین؛ وقتی فرد حامل پیام این سخن را به امام منتقل کرد، ایشان فرمودند که به هارون بگو که آن شرب خمر‌ها و لذت‌های دنیوی بر تو و این سختی‌ها بر من خواهد گذشت و در روز قیامت تو کجا قرار می‌گیری و جایگاه من کجا خواهد بود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه یکی از کار‌های امام راحل (ره) که ترک نمی‌شد، زیارت حرم حضرت معصومه (س) بود، گفت: بعد از شهادت امام کاظم (ع)، مسئولیت تربیت و بزرگ کردن حضرت معصومه (س) با برادر این بانو، امام رضا (ع) بود.

بختیاری با بیان اینکه وجود حضرت معصومه (س) یکی از برکات قم است، گفت: آن حضرت باید الگوی دختران ما باشد؛ آن حضرت دختری قهرمان و اهل مبارزه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار