رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: پویش بدون دخانیات همزمان با هفته بدون دخانیات با شعار آگاهی بخشی، نجات بخش زندگی در مشهد برگزار شد.

بیتا میرزایی گفت: با توجه به آسیب شناسی‌های انجام شده در زمینه دخانیات، بخش عمده گرایش جوانان به مصرف دخانیات یا انواع مواد مخدر وابستگی‌زا، ناشی از عدم آگاهی از عوارض و پیامد‌های مصرف آن است که نخستین گام در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اطلاع رسانی و آگاه سازی است.

او گفت: امسال در هفته ملی بدون دخانیات این آگاهی به مخاطبان داده می‌شد که دخانیات علاوه بر این که می‌تواند تهدید کننده سلامت جسم و روان انسان باشد برای سلامت محیط زیست ما نیز آسیب‌رسان است.

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: این پویش با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، انجمن صنفی مراکز درمان اعتیاد خراسان رضوی، کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرداری مشهد در ۲ مرحله، در ۲ منطقه و برای ۲ گروه هدف برگزار شد که یک گروه مخاطب آن، دانشجویان و جوانان در سن دانشجویی هستند که این پویش برای آنان در محوطه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ خرداد ماه امسال برگزار شد.

میرزایی گفت: گروه هدف دیگر این پویش، مخاطبان عام از هر سن، گروه و طبقه‌ای هستند که برای این گروه، پویش در روز‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مقابل در ورودی ضلع امامت پارک ملت مشهد برگزار و خدمات مشاوره‌ای در خصوص دخانیات و اعتیاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

او گفت: هدف از برگزاری این کمپین، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض استعمال دخانیات و مصرف انواع مواد مخدر، علائم اعتیاد و راه‌های درمان آن و معرفی مراکز درمانی مجاز است که این اطلاع رسانی هم به صورت محتوای آموزشی از طریق چاپ بروشور و پوستر و هم از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در هر نوبت توسط یک پزشک درمانگر اعتیاد و یک دستیار روانپزشک یا روانشناسی که در این کمپین به صورت دائمی حضور دارند به همشهریان ارائه می‌شود.

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: سازمان نظام پزشکی مشهد و انجمن درمانگران اعتیاد استان این آمادگی را دارند که برای تمامی برنامه‌های پیشگیری و اطلاع رسانی و آموزش عمومی از امکانات و ظرفیت خود استفاده کنند.

میرزایی گفت: امید است که برگزاری این پویش‌ها محدود به مناسبت‌های خاص سالانه یا ۶ ماهه نمانَد و بتوان با فواصل کمتری این پویش‌ها را برگزار کرد و در این مسیر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف همراهی و همکاری کنند تا بتوان در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه دخانیات، قدم‌های موثرتری برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.