معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آسفالت راه های روستایی استان از محل سفر رئیس جمهور و محرومیت زدایی اختصاص یافته است.

کیامرث حاجی زاده گفت: با اختصاص این میزان اعتبار شاخص آسفالت راه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد که هم اکنون ۵۰درصد است به ۷۵درصد خواهد رسید.

او می گوید: بهبود تجهیزات راهدارخانه های استان نیز از این محل تامین می شود.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار، بیشترین اعتبار تخصیص یافته از سفر رئیس جمهور و محرومیت زدایی به آب و فاضلاب و راه و شهرسازی استان تخصیص داده شد.

حاجی زاده از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: سر جمع اعتبارات استان در سال ۱۳۹۹، ۴۷۷ میلیارد تومان بود و این رقم در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این در حالی است که در سفر رئیس جمهور به استان هم حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی و استانی تزریق شد. 

او می گوید: هم اکنون هزار و ۴۷۰ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که راه اندازی آن‌ها باعث رونق اقتصادی در استان می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع ۷۲۶ هزار تن جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.