رییس سازمان سینمایی کشور گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت این را دارد که مهد جشنواره‌های آیینی، تمدنی و فرهنگی کشور قرار گیرد.

  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان، خزاعی   در جمع هنرمندان و فعالان فرهنگی و سینمایی سیستان و بلوچستان که در سالن اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد گفت: سازمان سینمایی کشور آمادگی این را دارد تا در جهت برگزاری این جشنواره‌ها همکاری و کمک‌های لازم را انجام دهد.

او ساخت چند مستند با استعداد خود استان را یکی از مصوبات سفر به سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در صورت تایید استانداری این استان ۳۰ درصد بودجه هم توسط سازمان سینمایی کشور جهت ساخت این مستند‌ها تخصیص خواهد یافت.

او  همچنین پیشنهاد یک فیلم سینمایی برای استان هم در این سفر داده شد که با تاییدیه استانداری حتما به زودی کار ساخت و تولید آن را آغاز خواهیم کرد.

 رییس سازمان سینمایی کشو گفت:  یکی از ماموریت‌های مهم انجمن سینمای جوانان ایران در سال جاری را تولید فیلم «اولی سینمایی» برشمرد و افزود: این انجمن در سال سهمیه تولید ۵ فیلم سینمایی را دارد.

خزاعی کشف استعداد در شهرستان‌ها را از ماموریت‌های جدی انجمن سینمای جوانان ایران برشمرد و گفت:. هر تولید میتواند یک اشتغالزایی برای هنرمندان ایجاد کند.

او گفت: امسال ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوانان ایران به تولید اختصاص داده شده است.

او گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده است که اگر دفاتری نتوانند به تعهدات خود عمل کنند در پایان سال بودجه از آنان گرفته و به استان‌های دیگر واگذار میشود.

او نقش سینما و رسانه‌ها را در معرفی چهره استان بسیار اثر گذار عنوان کرد و افزود: رویکرد هنرمندان نباید صرفا دریافت جوایز داخلی و خارجی باشد بلکه باید توجه آن بیشتر بر روی اثر گذاری موفق آثار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار