دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه، در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهان قرار گرفت.

دکتر یدالله زارع زاده گفت: بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) موسسه کلاریویت آنالیتیکس (ISI)، دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا قرار گرفته است.

او گفت: این پایگاه هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در ده سال اخیر در دسته یک درصد برتر پراستناد‌ها قرار می‌گیرند را در تمامی رشته‌ها و نیز در ۲۲ رشته موضوعی معرفی می‌کند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص این نوع رتبه بندی می گوید: اثرگذارترین مراکز علمی جهان آن‌هایی هستند که تولید علم و انتشارات آن‌ها استناد بیشتری از سوی سایر محققین جهان دریافت کرده است یا به عبارت دیگر مرجع‌تر هستند.

دکتر زارع زاده با بیان اینکه، کسب رتبه‌های برتر جهانی در رتبه بندی‌های بین المللی به مرجعیت علمی دانشگاه‌ها کمک میکند و شهرت و خوشنامی دانشگاه را به دنبال دارد بر عزم دانشگاه برای حضور فعال و موفقیت آمیز در عرصه‌های علمی طبق برنامه استراتژیک تاکید کرد.

او می گوید: وجود اساتید و پژوهشگران برجسته و اراده‌ی معطوف به توسعه در همکاران و اساتید در کنار مدیریت جهان آگاه از جمله عوامل موفقیت‌های علمی دانشگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.