مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه، در نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز برای دومین سال متوالی خوش درخشید.

دکتر یدالله زارع زاده گفت: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی تاثیر دانشگاه بر پیرامون با عنوان Impact Rankings برای سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

او گفت: نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز هر ساله دانشگاه‌های جهان را بر اساس میزان تحقق اهداف هفده گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد و بر اساس شاخص‌هایی در چهار حوزه پژوهش، نظارت، توسعه و آموزش ارزیابی و رده بندی می‌کند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در رتبه بندی جدید تعداد ۱۴۰۶ دانشگاه از ۱۰۶ کشور جهان شرکت کردند که مقایسه تعداد شرکت کنندگان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نشان می‌دهد در رتبه بندی امسال ۲۸۹ دانشگاه به نسبت سال گذشته بیشتر در این رتبه بندی حضور داشتند.

دکتر زارع زاده می گوید: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در چهار حوزه سلامت و بهزیستی، کیفیت آموزش، برابری جنسیتی و مشارکت در تحقق اهداف توسعه پایدار موفق به کسب رتبه‌های ۲۰۰-۱۰۱ در حوزه سلامت و بهزیستی، ۲۰۰-۱۰۱ در زمینه کیفیت آموزش،۶۰۰-۴۰۱ در زمینه برابری جنسیتی و ۱۰۰۰-۸۰۱ در زمینه مشارکت در تحقق اهداف توسعه پایداردر سطح بین المللی شد.

به گفته او، ۲۷ دانشگاه ایرانی امسال در رتبه بندی Impact Rankings حضور داشتند که از لحاظ تعداد شرکت کنندگان به نسبت سال گذشته تغییری نداشت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین دانشگاه‌های ایرانی شرکت کننده برای رتبه بندی کلی سال ۲۰۲۲ جایگاه چهارم کشوری را کسب کرد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: این دانشگاه در چهار حوزه سلامت و بهزیستی رده پنجم، کیفیت آموزش جایگاه دوم، برابری جنسیتی جایگاه چهارم و در مشارکت در تحقق اهداف توسعه پایدار نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

زارع زاده گفت: حضور استادان و دانشجویان بین الملل، حضور اساتید دانشگاه در عرصه‌های جهانی، ارتباطات بین دانشگاهی، انتشارات علمی و استنادات به یافته‌های پژوهشی را در کنار کیفیت آموزش، نسبت استاد به دانشجو، تنوع تخصص‌های اساتید، تنوع و فراگیری مطالعات و مستند کردن و بازنمایی توانمندی‌ها و اقدامات را از مهمترین شاخص‌های رتبه بندی‌های بین المللی دانست و اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تمامی این زمینه‌ها با برنامه ریزی حرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.