رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: مشارکت و بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بستر مناسبی در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم کند.

علیرضا باوی گفت: خوزستان با توجه به وجود اقوام مختلف و آداب و رسوم بسیار ارزشمندی که دارند در زمینه عفو و بخشش در تمامی دعاوی و اختلافات زبانزد عام و خاص می‌باشد و همواره در کشور بعنوان الگو در امر صلح و سازش شناخت شده است.

او می گوید: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حل و فصل دعاوی از طریق گفتگو و مصالحه می‌تواند بستر مناسبی در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم کند و این یکی از سیاست‌های مدون در سند تحول قضایی است.

به گفته رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان هر چقدر فرهنگ صلح و سازش و جلب رضایت شاکی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، بزرگان، معتمدین و افراد فرهیخته‌ گسترش پیدا کند، منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب آرامش و امنیت جامعه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: برای پیشبرد و تحقق فرهنگ صلح وسازش در جامعه، سازمان‌های مردم نهاد که در این امر فعالیت دارند همکاری و تعامل مطلوبی با ستاد صبر داشته باشند و از این پس زیر نظر این ستاد که خود اعضای این سازمان‌ها عضو آن هستند فعالیت می‌کنند و معاونت توسعه حل اختلاف نسبت به تقویت و گسترش این مجموعه تلاش مضاعفی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار