دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از اعطای مهلت تا پایان خرداد ماه به منظور رفع تصرف و آزادسازی از بستر و حریم رودخانه زیاران خبر داد.

مرتضی محمدی گفت: بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای قزوین و بررسی‌ها انجام شده، ۶۲ مورد تصرف در بستر و حریم رودخانه زیاران اتفاق افتاده، که به متصرفین اخطار‌های لازم داده شده است.

 طبق بازدید‌های میدانی و گزارشات واصله، این تصرفات به صورت ساخت و ساز، دیوارکشی، کاشت نهال و فنس کشی است و مربوط به سال‌های متمادی بوده و میزان تصرفات اشخاص بر اساس نظریات کارشناسی مشخص گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی شود.

 با صدور اطلاعیه از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، اخطار‌های لازم به متصرفین داده شد و توصیه می‌شود؛ شخصاً تا پایان خرداد ماه سال جاری برای رفع تصرف اقدام کنند و در غیراینصورت و پایان مهلت مذکور، شرکت آب منطقه‌ای با همراهی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های دخیل در این حوزه و در اجرای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، عملیات قلع و قمع و آزادسازی ۶۲ نقطه از رودخانه زیاران را اجرایی خواهد کرد.

 ریاست معظم قوه قضاییه در خصوص آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها حساسیت و تاکید فراوان دارند و دستگاه قضایی هم با جدیت و قاطعیت ورود پیدا کرده و قطعاً با متخلفان و دست اندازان برخورد خواهد کرد.

 رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال است و این موضوع در دستور کار دادستانی آبیک نیز قرار دارد و به همه متصرفان هشدار می‌دهیم که در کمترین زمان برای رفع تصرفات خود اقدام نمایند و در غیر اینصورت قانون نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.