مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس گفت: حدود یک هزارتن مرغ منجمد خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: با توجه به افزایش تولید مرغ گرم در ماه جاری، کاهش تقاضا در بازار مصرف و به منظور جلوگیری از انباشت غیرمتعارف مرغ در واحد‌های مرغداری این اداره کل نسبت به اجرای این مهم اقدام کرده است.

سید محمدرضا سعادت گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان استان اداره کل پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ منجمد مازاد تولید در قالب انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان استان کرده است.

او گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام استان به منظور تامین ذخایر استراتژیک خود آمادگی عقد قرارداد خرید مرغ منجمد در سایز‌های یک هزار و ۲۰۰ گرم تا ۲ هزار و ۲۰۰ گرم با مرغدارن، زنجیره‌های تولید و اتحادیه‌های مرغداران را دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گفت: مرغداران در صورت آمادگی جهت انعقاد قرارداد می‌توانند به اداره کل پشتیبانی امور دام استان واقع در بلوار چمران مراجعه کنند.

سعادت گفت: در حال حاضر قیمت روزانه خرید مرغ توسط کمیته قیمت‌گذاری استان به صورت روزانه مشخص و اعلام می‌گردد و تا اطلاع ثانوی قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد تحویل درب سردخانه‌های استان ۴۸۰ هزار ریال است و محصولات خریداری شده در سردخانه‌های استان نگهداری و در مقاطع کمبود گوشت مرغ گرم و به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم قیمت بازار در سطح استان توزیع خواهد شد.

او گفت: تاکنون انعقاد قرارداد خرید بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ تن با مرغداران، زنجیره‌ها و اتحادیه‌ها انجام شده و در همین مدت حدود یک هزارتن مرغ منجمد خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار