رئیس پلیس فتای یزد گفت: فردی که با درج آگهی دروغین فروش کولر گازی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: شکایت یکی از شهروندان درباره مشاهده آگهی فروش کولر گازی در سایت دیوار و کلاهبرداری به این روش، کارشناسان پلیس فتا یزد این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و بررسی‌های اولیه نشان داد که فرد کلاهبردار با درج آگهی دروغین و کسب اعتماد شاکی اقدام به اخذ بیعانه به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کرده و پس از آن جوابگو نبوده است.

به گفته ابوطالبی: با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های غرب کشور شناسایی شد همچنین پرونده برای سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

او می‌گوید: کاربران هرگز فریب این گونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان مشاهده همچنین انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ را واریز نکنند.

ابوطالبی گفت: شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی داشته باشند و به هیچ عنوان به این گونه آگهی‌ها اعتماد نکنند.

او گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.