رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: شخصی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری فردی از خود به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی واتساپ شد که کارشناسان پلیس در این خصوص موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند.

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد، کلاهبردار از طریق شبکه‌اجتماعی واتساپ با شاکی تماس گرفته و به این فرد پیشنهاد می‌دهد که مقدار زیادی پول نصیبش می‌شود به شرط اینکه به او کمک کند تا پول هنگفتی را برای کمک به نیازمندان در ایران، از کشورش خارج کند.

ابوطالبی گفت: با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی شد و پرونده برای سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

او گفت: در این روش، پیامی ارسال می‌شود که شخص در آن ادعای خارج کردن مبلغ قابل توجهی از کشور خود که اغلب نیجریه است، را دارد.

ابوطالبی گفت: فرد کلاهبردار به شخص قربانی این وعده را داده که در صورت کمک کردن، با پرداخت مبلغ قابل توجهی از این شخص قدردانی می‌شود.

او گفت: در صورتی که شخص پذیرنده فریب کلاهبردار را بخورد، در ادامه از این فرد خواسته می‌شود که مبلغی پول را برای پرداخت هزینه‌های بانک ارسال کند.

ابوطالبی گفت: اغلب خلافکاران در این روش مبلغ هزار دلار درخواست می‌کنند و در صورتی که قربانی این مبلغ را واریز کند، متهم این شخص را فریب داده است.

او گفت: کاربران اینترنتی در مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها که به اشکال مختلف انجام می‌شود، هیچ گونه توجهی به ترفند‌های آن‌ها نکنند. همچنین هیچ ارتباطی از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی و ... با آن‌ها نداشته باشند.

ابوطالبی گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا نشانی پلیس فتا به آدرس www cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر احمق بود این آقا.