بیش از ۵ هزار زائر از خراسان رضوی امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

عباس خداشناس گفت: در حج امسال تعداد پنج هزار و ۶۵ زائر از این استان در قالب ۴۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۰ کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مشهد مقدس هستند که در قالب ۲۲ کاروان زیارتی به حج اعزام می‌شوند.

او گفت: آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ خراسان رضوی از ۱۸ اردیبهشت امسال آغاز شده بود که بر اساس آن متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوط را پرداخت کرده و تاکنون انصراف نداده بودند، اقدام به انتخاب کاروان و ثبت نام نهایی کردند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال ثبت نام جدید برای کاروان‌های حج نداشتیم و هم اکنون همه کاروان‌ها تکمیل ظرفیت شده است و در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی هستند.

خداشناس گفت: معاینات پزشکی زائران نیز انجام شده و امور گذرنامه حجاج در حال انجام است و پرواز‌های حج استان از روز‌های پایانی خرداد ماه آغاز خواهد شد.

او گفت: بر اساس تصمیم سازمان حج قرار شد کسانی که هزینه حج را در سال ۹۹ واریز کرده بودند پول خود را برداشت نکنند چرا که هزینه‌های سفر آنان با ارز نیمایی در بانک ملی ذخیره شده و امسال گرانی شامل ایشان نشده است و اضافه پرداختی نخواهند داشت.

برچسب ها: تشرف به حج ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.