دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت:اجرای امر به معروف و نهی از منکر که دستور خداوند سبحان است موجب دوری آسیب‌ها در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

در همایش ۲ روزه امر به معروف و نهی از منکر درکاشان با رویکرد پژوهش‌های کاربردی (میدانی و کتابخانه‌ای) افزون بر ارائه مقاله‌ها از کتاب "ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر" نیز رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل از ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه کنگره امر به معروف و نهی از منکر خبردادو گفت: ۴۰ مقاله (۱۸ سخنرانی و ۲۲ پوستر) برای ارائه در کنگره پذیرفته شد.

او امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی دانست و گفت: اجرای این دستور خداوند سبحان موجب دوری آسیب‌ها در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام شاه‌فضل می‌گوید: اساس فلسفه قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بودکه اصل این فریضه الهی مقابله با گناه در جامعه است.

هر زمانی موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می‌شود بسیاری از مصادیق آن فراموش و فقط به پوشش و بدحجابی پرداخته می‌شود و بقیه معروف‌ها و منکر‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند

به گفته دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه‌ها و مصادیق باید مورد توجه قرار گیرد و احیا شود.

نخستین برنامه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان، با تجدید میثاق با شهیدان گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی این شهر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.