مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه در توانیرو گفت: فرسودگی و غیرمقاوم بودن تیر‌های برق از جمله مهم‌ترین علل حوادث ناشی از سقوط پایه است.

مسعود صادقی گفت: بیشتر حوادث حین کار در حوزه برق کاری، رعایت نشدن چهار عمل اصلی و ناشی از سقوط از پایه تیر‌ها است.

این موضوع در نخستین صبحگاه مشترک ایمنی سراسر کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با حضور شماری از مدیران و کارشناسان ایمنی از سراسر کشور برگزار شد مطرح گشت.

او می گوید: نخستین صبحگاه مشترک ایمنی با هدف تبادل نظر و نشر تجربه‌های علمی و فنی به صورت برخط تصویری به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد.

صادقی گفت: استقبال افزون بر ۲۰۰ مدیر و کارشناس ایمنی در نخستین صبحگاه، تبادل نظر در حوزه اجرا و عملیات و نشر تجربه‌های ارزشمند علمی، فنی و تجربی را از مزیت‌های برگزاری این قبیل برنامه‌ها است.

به گفته مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه در توانیر برنامه سه شنبه‌های دانشی در حوزه مهندسی تجربه خوبی برای تبادل دانش در حوزه ایمنی است.

رییس گروه ایمنی شرکت توانیرو نیز در این نشست گفت: سیم بانی یکی از مشاغل سخت و مخاطره آمیز است و آموزش‌های قبل شروع به کار و مرتبط با مشاغل، آموزش‌های حین خدمت و پیشگیری قبل کار و بازآموزی نکات آموزشی از ضرورت‌های پیشگیری از حوادث است.

به گفته عباس جریان قلم استفاده از افراد واجد شرایط و آموزش دیده، کنترل و نظارت بر فرآیند انجام کار به صورت مستمر، اندازه گیری مقاومت الکتریکی و مکانیکی و پرهیز از عجله و شتاب در حین کار از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه از حادثه به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در صبحگاه مشترک ایمنی که به صورت برخط تصویری با نیرو‌های خط گرم و نیرو‌های عملیاتی یکی از امور‌های چهارگانه یزد برگزار شد، سوگند نامه ایمنی توسط برق کاران همخوانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار