مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: بنا بر اعلام ارزیابی عملکرد ادارات کل زندان‌های کشور در حوزه حرفه‌آموزی به زندانیان، جایگاه نخست را از آن خود کرد.

پژمان پروین گفت: حرفه‌آموزی و متعاقب آن اشتغال از مهمترین رویکرد‌ها و مبانی اصلاح و تربیت مجرمان است، زیرا داشتن مهارت شغلی، می‌تواند متضمن کاهش نرخ بازگشت مجدد آنان به زندان باشد.

او می‌گوید:  زندان‌های خوزستان در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال ظرف دو سال گذشته گام‌های بزرگی را برداشته که از جمله آن می‌توان به تجهیز مرکز مهارت‌آموزی و اشتغال زندان مرکزی، راه‌اندازی سایت مهارت‌آموزی و اشتغال و صنایع دستی (شماره دو زندان مرکزی) و زندان سپیدار، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندان ماهشهر و... اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: برخی صنایع دستی زندانیان (مانند چرمینه‌سازی و تسبیح‌سازی) با رویکرد تجاری‌سازی و انتفاع مالی زندانی، به سمت برند سازی سوق داده شده است تا از در آمد مالی آن زندانی و خانواده وی بهره‌مند شوند.

به گفته این مقام مسئول، زندانیانی که در دوره‌های حرفه آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و در آزمون‌های مربوطه قبول می‌شوند، مدرک و گواهی رسمی را که در آن با هدف حفظ کرامت فرد فراگیر، نام زندان درج نشده است دریافت می‌کنند.

آقای پروین ادامه داد: این افراد توسط مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت، پس از خروج از زندان‌های استان تحت حمایت و مراقبت‌های توانمندسازی پساآزادی قرار می‌گیرند و از سازمان‌های آموزش‌دهنده فنون و مهارت‌ها و مرکز کارآفرینی، وام خود اشتغالی دریافت می‌کنند که موجبات اشتغال شرافتمندانه آن‌ها را به دنبال دارد که این خود در پیشگیری از عدم بازگشت مجدد آنان به زندان تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.