سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان گفت: رفع نواقص آموزشی و تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی، مهمترین برنامه آموزش و پرورش استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱ است.

طاهره زحمتکش گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان را یکی از برنامه‌های این حوزه در تابستان اجرای می شود این برنامه به منظور رفع نواقص آموزشی و تربیتی، ویژه دانش آموزان نیاز به تلاش برگزار می‌شود.

او توجه به کرامت ذاتی کودکان، متناسب نمودن تربیت و آموزش با شرایط و مقتضیات سنی کودکان و توجه به تفاوت‌های فردی در هر فعالیت و هم چنین نبود هیچ گسستی بین نقش تربیتی و فعالیت‌های آموزشی معلمان را سه رویکرد و اصل بنیادی آموزشی و تربیتی دوره ابتدایی عنوان کرد.

به گفته زحمتکش این سه رویکرد مبنای تمام فعالیت ها، طرح‌ها و برنامه‌های این دوره بوده و کلیه اقدامات ذیل این اصول بنیادی، تحقق اهداف سند بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان پیگیری می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان گفت: تلاش جمعی همکاران ستاد و صف در ایام کرونا قابل ستایش است، اما به رغم تلاش گسترده، تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در این شیوه با محدودیت‌هایی مواجه بود، لذا نظر به از دست دادن زمان آموزش باید از هر لحظه برای جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان حداکثر استفاده شود.

زحمتکش با تاکید بر ضرورت استفاده از زمان آموزش باقیمانده در راستای جبران و تثبیت، یکی از برنامه‌های این معاونت در ایام تابستان را رفع نواقص آموزشی و تربیتی با اجرای این طرح عنوان کرد.

او در ادامه بر پوشش تحصیلی و فراهم نمودن زمینه برخورداری از موهبت تعلیم و تربیت برای همه افراد لازم التعلیم تاکید کردو گفت: هیچ کودکی در استان کردستان نباید از تعلیم و تربیت با کیفیت بی بهره باشد و جذب و نگهداشت دانش آموزان تارک و بازمانده از برنامه‌های اولویت دار این معاونت می‌باشد.

زحمتکش در بخش دیگری از سخنان خود بر انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی و جذب دانش آموزان ترک تحصیلی با استفاده از راهکار‌های متناسب و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها تاکید کرد.

او همچنین بر ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان برابر با  برنامه کارآمد جهت ارتقای همکاران بویژه معلمان جدید الورود این دوره تاکید کرد و خواستار توجه ویژه در راستای پوشش کمی و آموزش کیفی دوره پیش دبستانی و عنایت ویژه به نو آموزان جامانده این دوره در ایام تابستان و در دوره‌های یک‌ماهه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.