رئیس اداره جنگل‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۷۶ هکتار از اراضی استان به کشت صنوبر اختصاص یافته است.

علی حسین امینی گفت: چهارمحال و بختیاری از دیرباز خواستگاه کشت انواع «صنوبر» بوده است و پارسال حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت صنوبر رفته است؛ شهرستان‌های فارسان، کیار و شهرکرد دارای مزارع مهم صنوبر هستند.

با توجه به تغییر اقلیم و فرسایش خاک در استان، توسعه زراعت چوب ضروری است؛ کاهش شدید منابع آبی، کمبود آب، کاهش بارندگی‌ها و تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری قابل مشهود است که تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران و شیب استان موجب افزایش فرسایش شده که این مسئله نشان دهنده ضرورت توسعه پوشش گیاهی است.

استفاده از اراضی ناهموار در حاشیه رودخانه‌ها و حاشیه آب راه‌ها که فرسایش شدید خاک در این مناطق مشهود است به منظور کشت درخت و زراعت چوب ضروری است.


بیشتر بخوانید


بهبود منابع طبیعی، حفظ محیط زیست، کاهش آلاینده‌ها و کمک به حیات جنگل‌ها در دوره طرح تنفس جنگل  از دیگر مزایای زراعت چوب است و با توجه به افزایش قیمت چوب استقبال از این طرح‌ها افزایش یافته است که این مهم می‌تواند نیاز چوب کشور را تا حدودی تأمین کند.

انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با افزایش حمایت‌های خود از این گونه طرح‌ها و اعطای تسهیلات، کود شیمیایی و آفت کش‌ها در راستای افزایش تولید چوب، کاهش فرسایش خاک و اشتغال زایی قدم بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار