لاوروف: لغو تحریم‌های روسیه بعید به نظر می‌رسد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های اخیر غرب علیه روسیه از مدت‌ها قبل آماده شده و بعید است که لغو شوند.

«سرگئی لاوروف» در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی گفت: «سرعت معرفی و حجم تحریم‌های ضد روسی غرب نشان می‌دهد که آن‌ها یک شبه ایجاد نشده و برای مدت طولانی در حال تدوین بوده‌اند. بعید به نظر می‌رسد که این تحریم‌ها برداشته شود.»

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به نقش آمریکا در عدم لغو تحریم‌های روسی، اعلام کرد: «ایالات متحده نه به صورت علنی بلکه طی تماس با متحدانش عنوان می‌کند که حتی وقتی بحران اوکراین تمام شود تحریم‌ها به قوت خود باقی خواهند ماند.»

به گفته لاوروف تصمیم واشنگتن مبنی بر حفظ تحریم‌ها علیه مسکو نشان دهنده این است که اولویت اصلی غرب دفاع از رژیم اوکراین نیست، بلکه مهار گسترش روسیه است. آمریکا، روسیه را مانعی بر سر راه خود در ایجاد یک جهان تک قطبی می‌داند.

پیش از این وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای سران مناطق این کشور گفته بود که غرب علیه روسیه اعلام جنگ همه‌جانبه کرده و آن را کتمان نمی‌کند. روسیه هراسی از طرف تعدادی از کشور‌ها به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

روز گذشته نیز یک منبع بلندپایه به خبرنگاران اعلام کرد که بروکسل به بحث درباره تحریم‌های جدید ضد روسی از جمله تحریم‌های نفتی ادامه می‌دهد. از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش چندین بسته تحریمی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و مالی علیه روسیه وضع و کالا‌های روسی را از ورود به کشور‌های اتحادیه اروپا منع کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار