مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: بطور متوسط روزانه ۲۶۸ دستگاه کامیون کالای صادراتی از گمرکات استان اصفهان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رسول کوهستانی پزوه گفت: مهمترین کالا‌های صادراتی استان، چُدن، آهن، فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۸۸ میلیون دلار با سهم ۴۹ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۳۱ میلیون دلار با سهم ۱۷ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۲۰ میلیون دلار با سهم ۱۱ درصد است.

در ۲ ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان به ۶۲ کشور جهان صادرات انجام شده است که عراق، پاکستان، ترکیه، میانمار و ارمنستان از مهمترین کشور‌های هدف صادراتی استان اصفهان محسوب می‌شوند.

به گفته او میزان صادرات از گمرکات استان به کشور عراق ۵۹ میلیون دلار، پاکستان ۳۷ میلیون دلار، ترکیه ۱۴ میلیون دلار، میانمار ۱۰ میلیون دلار و ارمنستان ۹ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان می‌گوید ۳۳۵ قلم کالا در ۲ ماهه گذشته از گمرکات استان صادر شده است که در این مدت ۲۷۸ هزار و ۵۸۰ تُن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار از استان صادر شده است.

گمرکات استان در سال گذشته ۹ هزار و هفت میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ تُن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون و ۶۷۶ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص شد که از لحاظ وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۳۶ درصد افزایش داشت.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال و ۱۱ انبار اختصاصی در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار