مدیرکل گمرکات استان اصفهان بر آمادگی زیر ساخت‌های گمرکات استان برای توسعه ارائه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی تاکید کرد.

 رسول کوهستانی در همایش «آشنایی با خدمات و تسهیلات شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی» گفت: از سال ۱۳۹۰ طبق انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت انبار‌های عمومی ایران، این شرکت به آن‌ها واگذار شد و شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی اصفهان عملا در سال ۱۴۰۰ مستقر و به ارایه خدمات گمرکی، تخلیه و بارگیری و انبارداری پرداخت.سعی شده خدمات ارایه شده در این شرکت با به‌روز رسانی تجهیزات به بهترین نحو به فعالان اقتصادی ارایه شود.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با توجه به سهم ۵ درصدی استان در صادرات کل کشور و قرار گرفتن جزو ۱۵ گمرک برتر کشور در حوزه واردات، خواستار توجه ویژه شرکت انبار‌های عمومی به گمرکات استان شد.

کوهستانی در ادامه دارا بودن حدود ۴۹ هکتار زمین، انبار، محوطه نگهداری کالا و...، به روز شدن و افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری، وجود خط ریل باز در محل گمرک، آسان‌تر بودن دسترسی به شرکت انبار‌های عمومی و گمرکات استان با مقصد اصفهان و امکان استفاده از بسته‌های حمایت از تولید و صادرات و شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده توسط گمرکات استان را از جمله مزایای استفاده از گمرکات اصفهان بیان کرد.

به گفته او نتیجه عدم ترخیص کالای فعالان اقتصادی و تجار اصفهانی از گمرک اصفهان ،ماندگاری و توقف کالا و پرداخت دموراژ‌های سنگین در گمرک‌های مرزی است و این در حالی است که با استفاده از پتانسیل گمرکات استان می‌توان هزینه‌های تولید را نیز کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.