نشست عمومی دبیران جشن‌های مردمی‌ و بین المللی زیر سایه خورشید و مسئولان کانون خادم یاری جوانان رضوی استان فارس در حسینیه سید الشهداء شیراز برگزار شد.

احد پاریابی مدیر روابط عمومی رهپویان وصال گفت:مجموعه رهپویان وصال نماینده آستان قدس بوده و در بخش امور فرهنگی  مجموعه ای به نام شبکه جوانان رضوی در پانزدهمین سال  فعالیت خود  در مراکز استان ها با آستان قدس رضوی در ارتباط هستند و شاخص کارشان در برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در ایام دهه کرامت است .

او گفت: جشن‌هایی که برگزار می‌شود ۳ ضلع دارد و  با ولادت حضرت معصو مه (ص) شروع می‌شود که یازدهم خرداد ماه است که در ۲۲ خرداد ماه همزمان با ولادت امام رضا (ع) در این ۱۰ روز نیز یک روز رو به نام بزرگداشت شاهچراغ (ع) که در حقیقت  سه شهر قم، شیراز و مشهد مثلث این جشن‌ها در سراسر کشور هستند.

پاریابی گفت:  شیراز و استان فارس  نیز اهمیت خاصی در برنامه جشن‌ها دارد که این جشن هادر سراسر  استان و با حضور خادمان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال گفت: وسعت برگزاری این جشن‌ها به اندازه پهنای استان فارس است و پارسال ۵ کاروان میزبان بودیم که این ۵ کاروان هر ساله قبل از ورود خادمان یک نشست هماهنگی با کل همکاران  در سراسر استان دارند.

او گفت: طی سه روز پیش در یک نشست خبری تمام شهرستان‌ها برنامه های خود را ارائه دادند و هماهنگی‌های لازم  انجام شد که چه در سطح استان چه در سطح کشور با ورود آقایان این جشن‌ها آغاز شود.

پاریابی گفت: پارسال کاروان زیر سایه خورشید و ۲۵ تشکل در سراسر استان با ما همکاری کردند که در شهرستان‌های مختلف و در مجموع افرادی که در این ۲۵ تشکل فعالیت  می کنند نزدیک به ۴۰۰ نیرو‌ی فعال دارند که هماهنگی‌ها را در  شهرستان خود انجام می‌دهند.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال گفت: پارسال ۵ هزار نفر در جشن‌ها و برنامه‌ها  حضور داشتند که بازتاب رسانه‌ای این خبر‌ها در جراید روزنامه‌ها نزدیک به ۴۰ خبر بود که  در شبکه‌های سراسری، استانی و جراید محلی بازتاب خبری داشت.

او گفت: هر ساله ۲ برنامه زنده  در شبکه استانی مرکز فارس داریم که همان جشن امام رضا (ع) است که اصل جشن‌ها نیز در شیراز برگزار می‌شود.

پاریابی گفت: ۴۰ منطقه محروم،  ۵۰ روستا  و ۳۰ تا شهر  برای استقبال از این کاروان ها  حضور دارند که این کاروان‌ها  پارسال در ۲۳۵ نقطه استان فارس برنامه های دهه کرامت را برگزار کردند.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال گفت: برنامه‌ها به چند نوع برگزار می‌شود یکی جشن اصلی است و وقتی کاروان وارد یک استان می‌شود از جا‌های مختلفی مانند بیمارستان‌ها است دیدار با خانواده شهدا  و زندان ها بازدید می شود.

او گفت: یکی از این برنامه‌ها آرام جان هست که کاروان‌ها به درمانگاه ها، بیمارستان‌ها چه عمومی و چه خصوصی، مراکز ترک اعتیاد و زندان‌ها می روند که  هر ساله برنامه مفصلی در زندان ها داریم که با مدیر کل زندان‌ها هماهنگ شده و ابلاغیه به تمام زندان‌ها  فرستاده می شود تا  حضور خادمان در زندان‌ها همراه با آزادی زندانیان باشد.

پاریابی گفت: همراه خادمان پرچم متبرک امام رضا را حمل می کند  و تبرکاتی مانند  قاب عکس برای خانواده شهدا، نمک و نبات نیز توزیع می شود.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال  گفت: برنامه انس با مهربانی  حضور در مناطق کلان شهر‌ها است که با جبهه فرهنگی هماهنگ شده که حضور خادمان با خدمات آموزشی است.

او گفت: یکی از  برنامه ها در دهه کرامت برنامه آرام جان بوده که کاروان ها  از درمانگاه ها، بیمارستان ها چه عمومی و چه خصوصی، مراکز ترک اعتیاد و حضور در زندان ها است که برنامه ای مفصل داریم برای زندان ها  که هر ساله  با مدیر کل زندان ها هماهنگ شده و ابلاغیه به تمام زندان ها فرستاده می شود تا حضور خادمان در زندان ها همراه با آزادی زندانیان باشد .

پاریابی گفت: هر ساله در دهه کرامت با حضور کاروان خادم برنامه هایی مانند تجلیل از پاکبانان شهرداری، بازدید از  ایستگاه های آتش نشانی  و حضور  در امام زادگان انجام می شود.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال  گفت:  از دیگر برنامه های دهه کرامت برنامه جاری زندگی یا همان ازدواج آسان است که همراه با اهدای جهیزیه و سه روز اقامکت در مشهد مقدس است .

او گفت: شش کاروان شکل می گیرد در شهرستان ها که  روز یازدهم این کاروان به شهر شیراز وارد می شود که این کاروان ها شامل مدیر، روحانی، مداح، و حمل کننده پرچم امام رضا (ع) است که در قالب یک گروه پنج نفره نشکیل می شود.

پاریابی گفت: امسال سی نفر در شش گروه در روزهای یازده، داوزده و سیزده به شهرستان های ارسنجان،  نی ریز، بختگان، استهبان، دارابزرین دشت، جویم، سپیدان، بیضا،مرودشت، خرم بید، سرچهان، بوانات، اقلید، آباده،  کازرون، کوهچنار، ممسنی، زرقان، خرامه، سروستان، فسا، جهرم، خفر و شیراز وارد می شوند.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار