دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: باید فرهنگ مشارکت در مبارزه با مواد مخدر را به همراه اجرای دقیق قوانین در جامعه گسترش دهیم.

سید موسی حسینی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس گفت: اعتیاد به مواد مخدر بخش قابل توجهی از منابع انسانی، سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را از بین می‌برد و جرایم متاثر از اعتیاد از قبیل طلاق، خودکشی، سرقت، فروپاشی خانواده ها، ضرر و زیان مالی به جامعه تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

او گفت: اگر با مواد مخدر، مبارزه و مقابله جدی نگردد آسیب جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌گردد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اجرای دقیق قوانین را در هر زمینه‌ای مهم برشمرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد به تنهایی در جامعه پیش نمی‌رود لذا باید فرهنگ مشارکت در مبارزه با مواد مخدر را به همراه اجرای دقیق قوانین در جامعه گسترش دهیم.

حسینی رویکرد اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر را یک اقدام پیشگیرانه مؤثر دانست و گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر هدفی است که به دنبال حذف و خنثی کردن عوامل موثر در جرم بوده و این رویکردی است که باید تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های عضو کمیته حقوقی و قضایی آن را دنبال کنند.

دبیر شورا برخورد با پدیده شوم مواد مخدر را یکی دیگر از اقدامات مثبت دستگاه قضایی برشمرد و گفت: برخورد با قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر و صدور آراء و اجرای احکام مختلف نشان از عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مواد مخدر دارد.

او گفت: تقویت برخورد قانونی و قضایی یک نیاز و ضرورت برای جامعه در جهت کاهش معضلات ناشی از پدیده مواد مخدر خواهد بود.

حسینی در پایان این دیدار از مساعدت‌ها و همکاری مسئولان دستگاه قضایی استان در جهت مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به ویژه ساماندهی معتادان متجاهر تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.