عرفان خسرویان گفت: مبنای آموزش های فنی و حرفه ای در کارگاه ها و آزمایشگاه ها است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: بیش از ۳۴۰۰ کارگاه در سطح کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای پراکنده هستند و فرآیند آموزش از طریق مهارت های تجربی و تعامل با دانشجویان و استادان انجام می شود.
به گفته خسرویان، کارهای عملی و پروژه ها باعث می شوند تا دانشجویان به صورت واقعی تر با فضای رشته خود آشنا شوند.
او گفت: دوره های دو ساله یا چهار ساله دانشگاه فنی و حرفه ای باعث می شوند تا دانشجویان راحت تر نیازهای صنایع را شناسایی کنند و مطابق با آن ها به فعالیت در بازار کار بپردازند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: استادان حق التدریس به علت فعالیت در بازار کار و صنایع گوناگون تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهند و این موضوع باعث می شود تا اطلاعات دانشجویان نسبت به میدان واقعی ارتباط با صنعت به روز شود و دانشگاه نیازهای جامعه را دقیق تر شناسایی کند.
به گفته او، با توجه به این که در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از آموزش ها باید مهارتی باشند؛ بنابراین اولین اقدام این است که در سایر دانشگاه ها هم سرفصل دروس حداقل به همین میزان اصلاح و دروس مهارتی ارائه شوند تا فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها هم از آموزش های مهارتی در بازار کار بهره مند شوند.
خسرویان گفت: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای شاغل هستند و در مشاغل گوناگون فعالیت می کنند و این آمار با تمهیدات مورد نیاز برای فارغ التحصیلان می تواند تا ۸۰ درصد هم افزایش یابد.
#دانشگاه فن و حرفه
#دانشگاه فن و حرفه
#دانشگاه فن و حرفه
#دانشگاه فن و حرفه
#دانشگاه فن و حرفه
#دانشگاه فن و حرفه