استاندار همدان گفت: واحد‌های آلاینده‌ای که فعالیت آن‌ها برای سلامت مردم، محیط زیست و گونه‌های جانوری مضر باشد تعطیل می‌شوند.

استاندار همدان گفت: واحد‌های آلاینده‌ای که فعالیت آن‌ها برای سلامت مردم، محیط زیست و گونه‌های جانوری مضر باشد در صورت نصب نکردن تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، تعطیل می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: فعالیت واحد‌های آلاینده به بهانه کسب درآمد و ایجاد اشتغال هیچگونه ارزشی ندارد چرا که به بهانه ایجاد فرصت شغلی سلامت شمار زیادی از مردم به مخاطره می‌افتد.

او  گفت: انتشار ذرات ناشی از فعالیت برخی از واحد‌ها در فضا بسیار برای سلامت انسان، محیط زیست و گونه‌های جانوری مضر بوده و افراد را دچار بیماری‌های صعب العلاج می‌کند.

استاندار همدان گفت: مبتلا شدن افراد به بیماری‌های صعب العلاج به علت سهل انگاری مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی آلاینده، موجب گرفتاری اعضای خانواده و وارد شدن هزینه‌های هنگفت مادی به آنها، بخش سلامت و جامعه می‌شود.

قاسمی فرزاد  می گوید: علاوه بر جریمه نقدی واحد‌های آلاینده محیط زیست، این واحد‌ها باید پلمب و تعطیل می‌شود.

استاندار همدان گفت: فرصت زمانی محدودی برای مجهز کردن واحد‌های تولیدی به دستگاه و فیلتراسیون مورد نیاز برای رفع آلودگی داده می‌شود و در این مدت زمان مدیران واحد‌های تولیدی آلاینده ملزم به نصب تجهیزات مورد نیاز مطابق با استاندارد‌های روز هستند.

قاسمی فرزاد گفت: علاوه بر سلامت انسان ها، حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است با این توضیح که چنانچه فعالیت واحدی برای انسان مضر نبوده، اما به طبیعت و حیات وحش آسیب وارد کند نیز تعطیل می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: سازمان صمت مدت زمان مورد نیاز برای نصب تجهیزات رفع آلودگی و فیلتراسیون را بررسی کرده و حداکثر زمان پیش بینی شده نباید از ۶ ماه تجاوز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.