طرح آبرسانی از دشت مختاران به دشت رکات برای تامین آب بیرجند با اختصاص کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور به این طرح، پس از یک سال وقفه از سر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به شهر بیرجند به عنوان یک طرح راکد و نیمه‌تمام در سومین سفر استانی رئیس جمهور مورد توجه ویژه قرار گرفت و با اختصاص اعتبار لازم، عملیات اجرایی این طرح دوباره آغاز شد.

او گفت: طرح انتقال آب به بیرجند، به دلیل کمبود اعتبار مدت یک سال راکد بوده و قرارداد قبلی به دلیل کمبود اعتبار فسخ شده، ولی با اختصاص اعتبار ۳۵۳ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور، عملیات اجرایی این طرح با پشرفت ۱۳ درصدی از سرگیری شد و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در ۲ سال آینده با تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء برای مرکز استان تامین خواهد شد.

شهر بیرجند به دلیل جمعیت بالای آن از جمله مناطقی است که چند سال گذشته در فهرست شهر‌های تنش آبی استان قرار گرفته است.
هم اکنون آب شرب بیرجند از ۳۴ حلقه چاه فعال و از چهار دشت تامین می‌شود و به‌طور میانگین در این شهر روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود که تامین آب شهر در نقطه سر به سر قرار دارد و در فصل گرما احتمال قطعی آب و همچنین برق برای این شهر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون خط انتقال آب به بیرجند از محل دشت سربیشه، دشت مرک و دشت رکات انجام شده است و در مجموع طرح آبرسانی به بیرجند از دشت‌ها و محل‌های مختلف بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به این استان نیز در دست بررسی و مطالعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.