با پایان عملیات خاکریزی در ورزشگاه وطنی قائم شهر ، بذرپاشی چمن نیز تا نیمه خرداد انجام خواهد شد.

حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت: بازسازی ورزشگاه وطنی قائم شهر به صورت شبانه روزی در چند جبهه کاری در جریان است و با توجه به اینکه آخرین لایه خاک ریزی نیز انجام شده است عملیات بذرپاشی تا نیمه خرداد انجام می‌شود.

او گفت: بذر انتخاب شده برای ورزشگاه وطنی قائم شهر بر اساس شرایط آب و هوایی، مقدار بارندگی، میزان رطوبت و تابش آفتاب تهیه شده است و تمام لایه بندی‌های خاک نیز متناسب با این بذر انجام شده است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفره وطنی در دهه ۱۳۲۰ شمسی ساخته شد و نساجی مازندران بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه انجام می‌دهد، اما فدراسیون فوتبال بعد از پایان لیگ بیستم اعلام کرد تا زمانی که چمن مصنوعی این باشگاه به چمن طبیعی تبدیل نشود نساجی اجازه بازی کردن در قائم شهر را ندارد.

عملیات تعویض چمن این ورزشگاه از ۱۹ مرداد پارسال آغاز شد، اما به سرانجام نرسید و تیم فوتبال نساجی مازندران مجبور شد همه فصل را با خانه‌به‌دوشی پشت‌سر بگذارد و بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، امام رضا (ع) مشهد، دستگردی تهران، انقلاب کرج و آزادی تهران برگزار کند.

طولانی شدن روند بهسازی این ورزشگاه سبب شد رئیس‌جمهور در سفری که ۲۰ اسفند پارسال به مازندران داشت علاوه بر اختصاص اعتبارات ویژه، برای تکمیل بهسازی ورزشگاه مهلت چهار ماهه تعیین کند که کمتر از دو ماه به پایان آن مانده است.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت: بازسازی ورزشگاه وطنی فقط شامل تعویض چمن نیست بلکه ۷۰ درصد صندلی‌ها در سکو‌ها نصب شده و علاوه بر تغییر مبلمان استادیوم پیست تارتان مناسب نیز طراحی خواهد شد.

ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های کشور است که از سال ۱۳۳۸ ورزشگاه اختصاصی تیم نساجی مازندران شد و همزمان با حضور این تیم در لیگ برتر در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با ایجاد سکو‌ها و تجهیز رختکن‌های بازسازی شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار