مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین طرح برق‌رسانی روستایی در شهرک سخت‌گذر لبد به بهره‌برداری رسید.

آقای فرهزاد گفت: برق مورد نیاز خانوارهای ساکن در شهرک لبد از سال ۱۳۸۵ تاکنون از طریق یک دستگاه دیزل ژنراتور به صورت محلی و جزیره‌ای تامین شده است که امکان ارائه خدمات از این طریق به صورت ۲۴ ساعته فراهم نبود.

با توجه به درخواست مردم منطقه برای دسترسی به برق دائم، طرح اتصال شهرک لبد رهبری به شبکه سراسری توزیع نیروی برق از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با صرف اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان و تسهیلات بانکی، این امر محقق شد.


بیشتر بخوانید


همچنین ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و سه کیلومتر شبکه فشار ضعیف، تامین یک دستگاه ترانسفورماتور و برپایی تیرهای بتونی و چوبی برای اتصال شهرک لبد به شبکه برق سراسری اجرا شد و مراحل اجرای این طرح در مدت ۱۴ ماه به پایان رسید.

برنامه اتصال دیگر روستا‌های منطقه در امتداد شهرک لبد به شبکه سراسری توزیع برق نیز در دستور کار قرار دارد.

با انعقاد تفاهم‌نامه با برق روستایی کشور روند شناسایی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دائم استان ادامه دارد تا در صورت برخورداری از قابلیت اتصال به شبکه برق سراسری، برنامه برق‌رسانی به این روستا‌ها در پایان امسال اجرایی شود.

پارسال شبکه برق‌رسانی حدود ۱۰۰ روستا به طور کامل بهسازی شد که امسال نیز این طرح برای همین تعداد از روستا‌های استان اجرا می‌شود.

جابه‌جایی تیرهای برق واقع شده در معبر، تعویض شبکه فرسوده و بازسازی شبکه روشنایی از جمله اقدامات طرح بهسازی شبکه روستایی است.

پارسال، ۴۰۰ دستگاه پنل خورشیدی خریداری و برای توزیع بین جامعه هدف در اختیار امور عشایر قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری دیروز به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سفری به کوهرنگ به بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بازفت و صمصامی این شهرستان پرداخت و با حضور در شهرک لبد بخش بازفت دیداری با مردم این منطقه داشت.

شهرک لبد بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ در فاصله ۱۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار