نصب ۱۳۰ تابلوی راهنمای دو زبانه در ماسوله

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از نصب ۱۳۰ تابلوی راهنمای دو زبانه در منطقه تاریخی ماسوله خبر داد.

ولی جهانی گفت: پس از اعلام موفقیت در خصوص ارسال پرونده منظر فرهنگی - تاریخی شهر ماسوله به عنوان تنها نماینده کشورمان به منظور ثبت در فهرست آثار تاریخی یونسکو اکنون باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی مردم استان گیلان در سطح بین‌المللی استفاده شود.

او از اقداماتی چون نصب ۱۳۰ تابلوی راهنمای دو زبانه در منطقه تاریخی ماسوله و همچنین ساماندهی سایت‌موزه کهنه‌ماسوله در این راستا خبر داد و گفت: جلسات مستمری در سطوح شهرستانی و استانی در ماه‌های گذشته برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: باید با تلاش شبانه‌روزی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موانع ثبت جهانی این اثر که مزایایی نه فقط برای شهرستان فومن بلکه برای استان گیلان و کشورمان دارد، از میان برداشته شود.

آقای جهانی ساماندهی سیم‌های برق و خطوط ارتباطی مخابراتی، برچیدن سازه فلزی ورودی شهر ماسوله، تغییر محل عوارضی ورودی شهر و انتقال آن به خارج بافت تاریخی، ساماندهی فاضلاب و محوطه‌های پارک خودرو‌های مسافران و همچنین تهیه طرح جامع ترافیکی را از جمله این چالش‌ها اعلام کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از روند ثبت جهانی ماسوله

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از روند ثبت جهانی ماسوله

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی نیز در بازدید از روند ثبت جهانی ماسوله گفت: موانع ۱۵ گانه‌ای در مسیر ثبت منظر فرهنگی - تاریخی این شهر باقی‌مانده است که باید هرچه زودتر و با عزمی جدی و راسخ نسبت به حل آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

به گفته او، دستگاه قضایی از تلاش‌های مدیران محلی و استانی در جهت ثبت این اثر حمایت کرده و در صورتی که با هرگونه ترک فعل و اهمالی از سوی مدیران روبرو شود در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد لازم انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.