معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: متخصصان ۲۰ اولویت برای راه اندازی خوشه‌های صنعتی کسب و کار برای این استان شناسایی کرده اند

محمد احسانی گفت: متخصصان ۲۰ اولویت برای راه اندازی خوشه‌های صنعتی کسب و کار برای این استان شناسایی کرده اند که این شرکت از این تعداد، راه‌اندازی و توسعه سه خوشه صنعتی پوشاک، پلاستیک و لبنیات را امسال آغاز کرده است.

 او گفت: تاکنون امکان سنجی برای سه خوشه صنعتی مزبور انجام و تایید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای راه اندازی آنها در مشهد گرفته شده است.

احسانی گفت: دلایل ایجاد خوشه‌های صنعتی مزبور در مشهد سهم بالای آن‌ها از صنعت خراسان رضوی، نقش موثر آنها در اشتغالزایی، توانمندی صادراتی واحد‌های تولیدی پوشاک، زیارتی بودن شهر مشهد و وجود برند‌های ملی و بین المللی در عرصه تولید است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ایجاد خوشه‌های صنعتی باعث تجمیع واحد‌های تولیدی در یک مکان و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، شبکه و مرکز خدمات کسب و کار تخصصی به وجود می‌آورد و فرایند توسعه آن صنعت را شتاب می‌دهد.

احسانی به ۶ خوشه صنعتی اتمام یافته در خراسان رضوی در زمینه‌های فرش، کفش، مبلمان، طلا و جواهرات، قطعات خودرو و زعفران اشاره کرد و گفت: برخی از این خوشه‌های توسعه قابل توجهی داشته اند به طوری که فعالان خوشه صنعتی مبلمان در برنامه‌های نمایشگاهی ترکیه حضور می‌یابند و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز از آن‌ها برای بازاریابی در کشور‌های دیگر، تخصصی کردن فعالیتشان با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی طراحی با بهره گیری از اساتید خارج از کشور حمایت می‌کند.

او گفت: خوشه صنعتی طلا و جواهرات مشهد نیز دارای برند جهانی "پیوه ژن" است که بیش از سه سال از خاتمه یافتن تشکیل این خوشه می‌گذرد، اما شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی همچنان از این خوشه و فعالان آن حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.