رئیس اتحادیه املاک استان همدان گفت: قیمت املاک استان درخصوص رهن و اجاره تحت تاثیر شرایط کرونایی و کسادی بازار خرید و فروش قرار گرفته است.

 ابراهیم جمالی گفت: با توجه به اینکه با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ اجاره بهای واحد‌های مسکونی تصویب شده است برخی از صاحبان مسکن در استان از این موضوع سو استفاده کرده و منازل مسکونی خود را که ارزش خاصی در زمینه‌های استاندار‌های لازم ندارند افزایش داده اند به گونه‌ای که ما منتظر بخشنامه از سوی وزارت کشور و دادستان کل هستیم تا این میزان از افزایش قیمت را تعدیل کنیم.

او گفت: برای واحد‌های صنفی که تمکین ندارند و قوانین لازم را در این خصوص رعایت نمی‌کنند، سازمان بازرسی و تعزیرات مستقیم وارد عمل می‌شود و اقدام به جمع آوری این واحد‌های صنفی می‌کنند.

جمالی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر بر سطح جامعه این موضوع تشدید شده و با بحران در این زمینه مواجه هستیم که امیدواریم شرایط حاکم هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

رئیس اتحادیه املاک استان همدان گفت: بنده به شکل کاملا مستقیم با اداره تعزیرات استان و سازمان بازرسی بر عملکرد واحد‌های صنفی و مسکن‌هایی که خصوصی نظارت دارم و اقدامات خلاف قانون و مقررات را به مقام‌های ذی ربط ارجاع خواهیم داد.

جمالی گفت: در کنار بحث افزایش چشمگیر قیمت‌ها در خصوص رهن و اجاره ملک باید هر مالکی دارای وجدان باشد و با شرایط موجود سعی در رفع مشکل مسکن هم نوع خود نماید.

رئیس اتحادیه املاک استان همدان گفت: دولت باید خانه‌های ارزان قیمت با متراژ کم را برای نیازمندان مسکن ترویج دهد و در این باره مسکن مهر در اختیار هم وطنان قرار بگیرد.

برچسب ها: بازار مسکن ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.