مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از آغاز خرید نان با کارتخوان‌های هوشمند در ۳ نانوایی استان خبر داد.

افشار گفت: عصر چهارشنبه ۳ نانوایی در شهر گرگان به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شدند و در صورت موفق بودن طرح نان هوشمند در این سه واحد این طرح به سرعت در سراسر استان اجرا می‌شود.

او گفت: در این طرح دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌فروشد، اما قیمت نان تغییر خاصی نمی‌کند و در ازای فروش هر نان از طریق دستگاه هوشمند به نانوایی‌ها یارانه پرداخت می‌کند.

او گفت: ذخیره مطمئنی از گندم در سیلو‌های استان وجود دارد و نگران تامین آرد مورد نیاز برای استان نیستیم.

او با اشاره به آغاز خرید تضمینی محصولات کشت پاییزه در استان گفت: با همکاری دیگر مسئولان تلاش می‌کنیم طلب کشاورزان در حداقل‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: ۹۰ مرکز خرید از ۲۷ اردیبهشت کار خرید تضمینی گندم را آغاز کردند و تا کنون کشاورزان بالغ بر ۵ هزار تن گندم و کلزا کاران هم ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن محصول به مراکز خرید تحویل دادند.

افشار گفت: علاوه بر خرید گندم، کلزا، سویا و آفتابگردان، خرید محصول کشت قراردادی برنج هم امسال نخستین بار به اداره کل غله و خدمات بازرگانی واگذار شده و محصول ده هزار هکتار از کشت قراردادی برنج را تضمینی از کشاورزان می‌خریم.

او گفت: پارسال ۲۷ هزار هکتار کشت قراردادی گندم داشتیم و در برنامه جدید قصد داریم تمام اراضی گندم استان در طرح کشت قراردادی قرار گیرند.

به گفته افشار به محصول گندم مزارعی که در قالب کشت قراردادی برداشت و تحویل سیلو‌های ملکی ما شوند کیلویی ۴۰ تومان هزینه حمل داده می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همچنین به کشاورزان توصیه کرد قبل از مراجعه به مراکز خرید تضمینی اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت کنند.

 

منبع: صدا و سیما 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.