معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: فضای سیاسی جامعه نیازمند طراوت است و این طراوت جز با تضارب آرا به دست نمی‌آید و دانشگاه فرهنگیان با اعتمادی که به آن است، می‌تواند نقش محوری را در این زمینه بر عهده بگیرد.

اسماعیل محبی‌پور در مراسم معارفه مدیر جدید امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان فارس به ظرفیت‌های علمی در این استان اشاره و گفت: اهمیت دانشگاه فرهنگیان بر هیچ کس پوشیده نیست و معلم نباید خود را دست کم بگیرد، چون پرورش‌دهنده نسل آینده است و کودکان را در مسیر شکوفایی استعداد‌ها هدایت می‌کند و به عبارتی نقش پیامبرگونه دارد.

او گفت: معلم در برابر قوه منحرف‌کننده جهل عقل را به فرزندان ما یادآوری کند تا در مسیر رشد حرکت کند، مبارزه دائمی بین عقل و جهل وجود دارد هر کس هدایت شد و کار نیک ناشی از عقل است، اما هر کس در مسیر شقاوت رفت ناشی از جهل است ولو اینکه مدرک تحصیلی و دانشگاهی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: چیزی که در عرصه تعلیم و تربیت نیاز است پرورش قوه عاقله جامعه از طریق تربیت کودکان و نوجوانان است که دولت سیزدهم اهتمام جدی برای بهبود شرایط خدمت و زندگی فرهنگیان دارد، چون انتظارات زیادی نیز از این قشر می‌رود.

محبی‌پور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش روی شما است، گفت: مسیر گام دوم انقلاب را با موفقیت سپری خواهیم کرد مشروط بر اینکه در عرصه آموزش و پرورش به خوبی عمل کنیم.

او گفت: در بخش اجتماعی و فرهنگی ذیل این معاونت ارتباط خوبی با آموزش و پرورش خواهیم داشت که دانشگاه فرهنگیان اگر ویژگی دانشگاهی داشته باشد باید در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار