جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در واکنش به شهادت نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی‏، تشدید مقاومت با هدف جلوگیری از ثبات اشغالگری را خواستار شدند.

جنبش جهاد اسلامی شهادت «غیث رفیق یامین» ۱۶ ساله را که صبح امروز (چهارشنبه) به ضرب گلوله نیرو‌های اشغالگر در شهر نابلس به شهادت رسید؛ تسلیت گفت.

به گزارش رادیو الاقصی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام در قالب تروریسم سازمان یافته نظامیان اشغالگر و رهبران و توده‌های شهرک نشینان در حق مردم ما انجام می‌شود. مردم ما در مقابل ماشین ظلم صهیونیستی از مسئولیت مقدس خود که در راه اندازی گردان نابلس وابسته به سرایا القدس نمود یافت، عقب نشینی نمی‌کنند تا به مبارزات خود ادامه دهند و درس‌هایی از پایداری مردم ما و رزمندگانش تا شکست اشغالگر را به دشمن دهند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به شهادت این جوان اعلام کرد: مقاومت تنها راه پاسخ به تجاوزات فزاینده صهیونیست‌ها و و جلوگیری از گسترش شهرکسازی است.

حماس با اشاره به شهادت «غیث رفیق یامین» اعلام کرد به ساکنان نابلس به سبب ایستادگی قهرمانانه شان در برابر عربده کشی‌های شهرک نشینان در منطقه حواره که در تلاش بودند به پرچم فلسطین اهانت کنند و آن را پایین بکشند و نیز به مردان مقاومت به خاطر حماسه دلاورانه آنان در ایستادگی در برابر یورش شهرک نشینان به مقبره یوسف و منطقه شرقی نابلس تبریک می‌گوییم.

عبد اللطیف القانوع، سخنگوی حماس نیز در سخنانی رادیویی به همه انقلابیون و مبارزان در شهر نابلس که در برابر نیرو‌های اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست هنگام یورش آنان به این شهر ایستادگی کردند و زخمی دادند و اهداف این یورش را خنثی کردند، درود فرستاد و گفت: رویارویی‌هایی که در نابلس و قبل از آن در جنین رخ داد و ایستادگی ملت ما در برابر تجاوز مداوم اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری ثابت کننده دلاوری و قدرت آنان در ادامه دادن به انقلاب رو به گسترش آنان علیه اشغالگران صهیونیست است.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: از جامعه بین المللی می‌خواهیم به سیاست یک بام و دو هوا پایان را بشکند و حمایت لازم از کودکان و فرزندان فلسطین را در مقابل جنایات روزانه صهیونیست‌ها که تازه‌ترین آن‌ها شهادت غیث یامین جوان فلسطینی است انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار