وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وجود هشدار مقاومت تاکید راهپمایی پرچم طبق روال هرسال برگزار خواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد راهپیمایی پرچم شهرک نشینان صهیونیستی طبق روال عادی برگزار خواهد شد٬ این در حالی است که جنبش‌های مقاومت اعلام کرده اند در صورت برگزاری راهپیمایی فوری واکنش نشان خواهند داد.

وبسایت خبری سما گزارش داد بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد راهپیمایی پرچم که شهرک نشینان یهودی یکشنبه آینده ۲۹ مه در قدس برگزار خواهند کرد، با وجود تهدیدات گروه‌های فلسطینی در روند عادی خود برگزار خواهد شد.
به گفته رادیو عبری؛ گانتس از همه طرف‌ها از جمله احزاب اسرائیلی خواسته است تا در خصوص این موضوع حساس، مسئولانه رفتار کنند.

رادیو عبری افزود: علیرغم تداوم تنش در منطقه باب العمود و بخش قدیمی قدس و تهدیدات گروه‌های فلسطینی، راهپیمایی پرچم‌ها طبق روال عادی خود انجام می‌شود و مسیر آن تغییر نمی‌کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس و تداوم یورش به مسجد الاقصی در چارچوب تلاش برای تقسیم زمانی و مکان آن هشدار داده اند.

هنیه گفته است: «فراخوان‌های شهرک نشینان برای هجوم به مسجد الاقصی و سازماندهی راهپیمایی پرچم‌ها ادامه دارد و من به صراحت به دشمن درباره ارتکاب چنین جنایاتی هشدار می‌دهم. ملت ما و مقاومت اجازه نخواهند داد این خزعبلات یهودیان در مسجد مبارک الاقصی اجرا شود.

جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرده است که اگر اسرائیل راهپیمایی پرچم‌ها را برگزار کند، فوراً واکنش نشان خواهد داد.

دیروز روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» فاش کرد که جنبش جهاد اسلامی درغزه، پیام روشنی به مصر و سازمان ملل ارسال کرده است مبنی بر اینکه اگر اسرائیل راهپیمایی پرچم‌ها را اجرا کند، فورا واکنش نشان خواهد داد.

این روزنامه افزود: جنبش جهاد اسلامی از طریق محمد الماضی نماینده قطر که اکنون در نوار غزه به سر می‌برد پیام مشابهی به قطر فرستاده و گفته است: «اگر می‌خواهید جلوی تشدید تنش را بگیرید از شما استقبال می‌کنیم، در غیر این صورت، تنش اتفاق خواهد افتاد. ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم». این روزنامه افزود؛ با این حال، مشخص نیست که واکنش چه خواهد بود و چه شکلی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار