استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایران و آذربایجان در چارچوب تعاملات منطقه‌ای تفاهم‌های خوبی دارند که این تاثیر زیادی در صلح و ثبات منطقه داشته است.

عابدین خرّم در مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان در تبریز گفت:ملت ایران و آذربایجان را اشتراکات تاریخی، زبانی و مذهبی به هم پیوند داده و به دلیل همین پیوندها جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

جمهوری اسلامی ایران با الهام از اعتقادات دینی، همواره از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

در سه دهه گذشته مردم شریف ایران از هیچ کمکی به ملت و دولت آذربایجان دریغ نکرده است که بارزترین این حمایت‌ها در جریان جنگ‌های قره‌باغ تبلور یافت.

وی به افزایش چشمگیر مراودات دو ملت و مناسبات رسمی دولت‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اسناد همکاری مختلفی میان دو کشور منعقد شده و پایه‌های حقوقی برای مناسبات دوجانبه فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور در باکو گفت: علاوه بر توافقات خوب در این اجلاس، امضای سند اتصال بخش شرقی جمهوری آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان از محل آغ‌بند و اردوباد تحکیم‌بخش مناسبات خواهد بود.

گام‌های مهمی برای توسعه همکاری‌های ۲ کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شده و طرح‌های گسترده‌ای برای همکاری در بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار