ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد برای هشدار به فعالیت‌های اخیر آمریکا و تایوان، در نزدیکی این جزیره تمرینات نظامی برگزار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، چین اعلام کرد در هشدار به فعالیت‌های اخیر آمریکا و تایوان در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار کرده است. در بیانیه ارتش چین آمده است که  نظامیان چینی گشت‌زنی‌ها، آمادگی رزمی مشترک و تمرین‌های نظامی خود را در فضای دریایی و هوایی در این منطقه به نمایش گذاشتند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان سفر خود به ژاپن گفت که واشنگتن آماده است برای دفاع از تایوان در صورت حمله چین و تلاش برای تغییر وضعیت موجود به‌طور یک‌جانبه مشارکت نظامی داشته باشد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در پاسخ به اظهارات بایدن گفت:  چین از آمریکا خواسته در رابطه با موضوع تایوان درباره آنچه که می‌گوید و انجام می‌دهد مراقب باشد چرا که پکن برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود اقدام قاطعانه ای انجام خواهد داد.

البته پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی از مداخله نظامی در تایوان برای حمایت در برابر هرگونه حمله چین سخن گفت، مقامات کاخ سفید از این حرف عقب نشینی کردند.

طبق گزارش بلومبرگ، مقامات کاخ سفید در گردشی آشکار با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال تایوان غیرقابل تغییر باقی مانده، مدعی شدند: منظور بایدن این بوده است که آمریکا تجهیزات نظامی برای تایوان فراهم خواهد کرد و نه آنکه در صورت حمله چین، نیرو برای دفاع به این جزیره بفرستد.

همچنین طبق اعلام این خبرگزاری، یکی از سخنگویان کاخ سفید در تلاش برای اصلاح اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور بر «سیاست چین واحد» تأکید کرده و اظهارات وی مرتبط با «قانون روابط تایوان» بوده است که طبق آن [آمریکا] برای تایوان ابزار نظامی برای دفاع از خود فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار