یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه هنوز سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان کرونا اعلام نظری نکرده گفت : در حال حاضر برخی کشور‌ها همچنان درگیر این بیماری هستند و به نظر می‌رسد فعلا پایانی برای این بیماری وجود ندارد.

محمدحسین مهدویان با بیان اینکه هنوز سازمان بهداشت جهانی پایان پاندمی کرونا را اعلام نکرده، گفت : اینکه در کشور ما آمار کرونا به شدت کاهش یافته نباید مردم را نسبت به این بیماری و خطرات آن غافل کند.

به گفته متخصص بیماری‌های عفونی کرونا هنوز وجود دارد و احتمال اپیدمی این بیماری در نقاط مختلف هست.

سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی ضعیف است این امر موجب شد تا حدی از آمار بستری‌ها و فوتی‌ها کاسته شود، اما مسئله مهم در این زمینه بحث واکسیناسیون بود که توانست این بیماری را در کشور مهار کند.

در حال حاضر در کشور‌هایی که هنوز بخشی از جامعه در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند درگیر این بیماری هستند، بنابراین از این مسئله می‌توان اهمیت موضوع واکسیناسیون را متوجه شد.

در حال حاضر تزریق دوز چهارم برای گروه‌های پرخطر و سالمندان شروع شده و نیاز است افراد حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

در حال حاضر تزریق دوز سوم جهت ارتقا ایمنی بدن نقش مهمی دارد و همه افراد باید نسبت به تزریق این دوز واکسن اقدام کنند.

هیچ چیز در خصوص آینده این ویروس مشخص نیست، اما آنچه به نظر می‌رسد این است که پایانی برای کرونا وجود ندارد و این ویروس مانند آنفلوآنزا‌های فصلی هرچند وقت یکبار اپیدمی پیدا می‌کند.

در این بین استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اینکه مردم نسبت به رعایت دستورالعمل ها بی اهمیت شده اند بسیار خطرناک است، چرا که هم اکنون روزانه شش تا هفت نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند و این یعنی اینکه کرونا هنوز هست و با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها احتمال شعله ور شدن دوباره آن وجود دارد.

در حال حاضر رعایت دستورالعمل ها همچنان توصیه می‌شود و تمام افراد باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.