بررسی مشکلات کارخانه سینره یاسوج با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گفته معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضوع آلایندگی و بدهی مالیاتی کارخانه سینره در سال ۱۳۹۹در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

عسکری با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا شرکت سینره موظف به افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده و مواد پاک کننده شد گفت: افزایش تولید این محصول منجر به افزایش تولید فاضلاب صنعتی در این کارخانه شد. 

او می گوید: آزمایشات خروجی این کارخانه مقدار آلایندگی را بیشتر از حد مجاز نشان داد و این موضوع اختلافی را بین شرکت تولیدکننده، سازمان محیط زیست و امور مالیاتی به وجود آورد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بخشش جرایم این شرکت در این جلسه اشاره کرد و گفت: بر اساس سه پارامتر، تکلیف تولیدکنندگان به تولید مواد شوینده از طرف دولت در زمان کرونا، نتیجه آزمایشگاهی که آزمایش انجام داد(آلایندگی را در خروجی و پساب این کارخانه تایید نکرده) و همچنین فاصله زمانی اولین اخطار تا اولین آزمایش منفی و همینطور حمایت از واحد‌های تولیدی جرایم مالی این شرکت بخشیده شد تا بتواند فعالیت‌های توسعه‌ای خود را ادامه دهند.

به گفته عسکری، با توجه به اینکه این شرکت در سه ماهه دوم سال ۹۹ در لیست شرکت‌های آلاینده قرار گرفت، یک درصد کل تولید سه ماهه را باید به عنوان جریمه و مالیات پرداخت می‌کرد و از این جهت پایداری اقتصادی و مالی این شرکت به خطر می‌افتاد.

او می گوید: در این جلسه در راستای پایداری اشتغال و پایداری حیات اقتصادی این شرکت مشمول بخشودگی جرایم و موضوع آلایندگی این شرکت با سازمان محیط زیست حل و فصل شد.

معاون تولیدات شرکت سینره هم در این جلسه گفت: شرکت سینره از اواخر دهه ۷۰ با سه محصول کار تولید را شروع کرد و اوج تولید این شرکت در دهه ۹۰ بود.

قربانی با اشاره به اینکه این شرکت به طبیعت زنده شهرت دارد می گوید: تلاش تولیدکنندگان در این کارخانه کمک به محیط زیست است و به همین منظور یک تصفیه خانه مجزا در این کارخانه نصب و راه اندازی شد و هر ساله با همکاری محیط زیست تا سال ۹۹ نمونه برداری از پساب این شرکت انجام و نتایج آزمایش در سیستم پایش ثبت می‌شود.

او گفت: با شیوع بیماری کرونا کارخانه‌های مواد شوینده موظف به تولید مواد ضد عفونی و انواع ژل برای نیاز بازار شدند که با توجه به افزایش تولید سیستم تصفیه خانه جوابگوی پساب کارخانه نشد.

به گفته قربانی، تصفیه خانه شرکت سینره ۱۰ مترمکعب بود که در زمان کرونا یک تصفیه خانه ۳۰ متر مکعبی دیگر به مخازن این شرکت اضافه و چندین کامیون را هم برای انتقال خروجی‌های این کارخانه به تصفیه خانه شهری یاسوج به کار گرفتیم. 

معاون تولیدات شرکت سینره  می گوید: درسه ماهه دوم ۹۹ ، محیط زیست آزمایش‌های این شرکت را تایید نکرد و میزان coD و BoD را در آزمایشات فاضلاب این کارخانه بالا اعلام کرد و این شرکت را در فهرست صنایع آلاینده قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.