نایب رئیس خانه معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ ذخایر معدنی چندان غنی نیست، گفت : همین مواد معدنی هم که در اختیار داریم به خوبی فرآوری نمی‌شود.

محمدرضا کارگر گفت : حقیقت این است که بلحاظ ذخایر معدنی کرمانشاه چندان غنی نیست و نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر خصوصا استان‌های شرقی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و ... ذخایر چندان زیادی نداریم.

به گفته نایب رئیس خانه معدن استان کرمانشاه مهمترین ماده معدنی که کرمانشاه در زمینه ذخایر آن زبانزد است قیرطبیعی است که عمده ذخایر این ماده معدنی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

نزدیک به ۲۵۵ معدن دارای پروانه در کرمانشاه وجود دارد از این تعداد ۷۰ درصد معادن لاشه و رسوبی هستند که عمدتا برای شن و ماسه کاربرد دارند.

از ۳۰ درصد مابقی معادن تنها نزدیک به ۷۰ درصد فعال و مابقی تعطیل یا نیمه تعطیل است.

مهمترین مشکلاتی که در حوزه معدن در کرمانشاه با آن مواجهیم خام فروشی مواد معدنی است که به شدت با آن مخالفیم.

متاسفانه بخش قابل توجهی از مواد معدنی بدون آنکه از قبل آن ارزش افزوده و اشتغالزایی مناسبی داشته باشیم به صورت خام فروش می‌رود.

برای فرآوری مواد معدنی در کرمانشاه به خوبی سرمایه‌گذاری نمی‌شود، فراهم نبودن زیرساخت‌ها یکی از مهمترین این موارد است.

نبود ثبات اقتصادی برای برنامه‌ریزی را از دیگر دلایل نبود ورود سرمایه‌گذار در حوزه معدن است وقتی که یک شبه برای ممنوعیت صادرات یک محصول تصمیم‌گیری می‌شود و یا قیمت مواد اولیه و محصولات مدام در نوسان است، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند چشم انداز مناسبی برای فعالیت خود در زمینه تولید، صادرات، عقد قرارداد‌ها و... داشته باشند.

وجود معارضین خصوصا معارضین محلی از دیگر موانع پیش روی سرمایه گذاری در حوزه معدن کرمانشاه است.

یکی دیگر از موضوعات پیش روی معادن داشتن اطلاعات دقیق از میزان ذخایر اعلام کرد تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی دقیقی هم در زمینه استخراج و هم فرآوری انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.