اردوغان: مدعیان دموکراسی و عدالت از جنایتکاران در ترکیه حمایت می‌کنند

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از رفتار‌های دوگانه متحدان این کشور، آن‌ها را به حمایت از افراد جنایتکار که دموکراسی ترکیه را هدف قرار دادند، متهم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی ضمن انتقاد از رفتار‌های دوگانه متحدان ترکیه با این کشور گفت: متحدان ما انتظارات ترکیه را برآورده نکردند.

وی سیاست های ناتو برای گسترش اعضایش را زیر سوال برد و افزود: در شرایطی که حساسیت‌های امنیت ملی نادیده گرفته می‌شود، گسترش ناتو به سود هیچ کشوری نیست. ما می‌خواهیم به جای صدور بیانیه‌های دیپلماتیک غیرعملی درباره حمایت از امنیت ملی خود، به عنوان کشوری که بهای سنگینی را به خاطر حفظ امنیت ناتو می‌پردازد، شاهد گام‌های ملموس در راستای حمایت عملی از ترکیه برای مبارزه با تروریسم باشیم.

رئیس جمهور ترکیه که برای الحاق فنلاند و سوئد به ناتو شرط گذاشته است ضمن انتقاد از حمایت این دو کشور از گروه های مخالف دولت ترکیه گفت بسیاری از کشور‌های اروپایی و همسایگان ترکیه که مدعی دموکراسی، عدالت و حاکمیت قانون بودند از افراد جنایتکار که دموکراسی ترکیه را هدف قرار دادند، حمایت و محافظت کردند.

اردوغان پیشتر در تماسی تلفنی با «سائولی نینیستو» همتای فنلاندی خود، نسبت به عضویت این کشور و سوئد در ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) واکنش نشان داده و با بیان انتقاد خود از گروه‌های تروریستی و پذیرفته شدن فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو، گفته بود: «نادیده گرفتن سازمان‌های تروریستی که تهدیدی برای یکی از اعضای ناتو هستند، در روح این ائتلاف نیست.»

اردوغان خاطرنشان کرد ترکیه نه در تامین نیاز‌های دفاعی خود نه در عملیات مشروع برون مرزی و نه در مبارزه ۴۰ ساله خود با تروریسم، حمایتی را که از متحدانش انتظار داشت دریافت نکرد. حتی ترکیه اغلب در معرض تحریم‌های پنهان و آشکار، تهدیدها، فشار‌های سیاسی و دیپلماتیک و سیاه نمایی و رفتار‌های دوگانه کشور‌های متحد قرار گرفت. نقش حیاتی ترکیه در ناتو و سایر سازمان‌های بین‌المللی که عضو آنها هستیم روشن است. باید تحریم‌های برخی از متحدانمان به ویژه تحریم‌های تسلیحاتی سوئد علیه ترکیه لغو شود. زیرا هیچ نوع توجیه قابل قبولی برای ادامه تحریم ترکیه وجود ندارد.

برچسب ها: ترکیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
دیگ به دیگ میگه روت سیاه!
ترکیه از یک طرف از النصره که ریشه تروریسته حمایت می کنه از داعش حمایت کرده و می کنه تروریستهای داعشی را به آذربایجان آورده!
به کشورهای دیگه حمله می کنه به همپیمانان خودش که مثل خودشن طعنه می زنتد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تو حرف نزن فتنه گر چند رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اولین کاری که ایرانی ها باید در اسرع وقت انجام بدن تحریم ترکیه هست یعنی بکل سفر به ترکیه نروند کالاهای ترک نخرند تا این کشور بدذات و چرند را تنبیه اساسی کنند چقدر پول‌های نازنین ما ملت بدبخت باید در کاباره دانسینگهای مزخرف آنها هدر رود ایرانیها اروپایی ها بقدر کافی در آن کشور خراب شده پول می‌ریزند شما آی کیو ها لطفا نروید پول مملکت را هدر این ترک های پول جمع کن دهید ممنونم تا روزبروز ارزش پولشان بیاد پایین و دست از سر ملت ایران بردارند با آن سریال‌های چرند و تهی از مغزشان که خودشان نمی‌بینند در عوض ملت بدبخت ما از سر ناچاری به آن آشغال فیلم ها نگاه می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ای اردوغان جنایت کار تو دیگر چه خبیثی هستی ای ملعون خدا لعنتت کند با تمام جنایتکار ان دنیا دستت توی یک کاسه است انشاءالله خداوند نفس کثیفت را هرچه سریعتر بگیرد و مردم ترکیه را از شرت خلاص کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بیچاره ایران که یک همسایه درست و بدردبخور ندارد و وسط یک مشت همسایه عقب مانده و ضدبشر محاصره شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
لعنت به تبار امپراطوری عثمانی که هنوز خواب پنبه دانه می بیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
جنایتکار واقعی خود اردوغان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
علت اصلی الودگی هوای شهرهای ماکه جان هزاران انسان را به خطر انداخته توی جنایتکار هستی که با دشمن انسانیت اسراییل قرارداد سد سازی بر روی دجله وفرات و باعث پدیده شوم ریز گردها شدی اینقدر دم از دموکراسی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خدا ازت نگذره که نود سه درصد آب رو با بستن سد به روی عراق وایران بستی وحق آب مار رو نمیدی خود خدا جوابت بده یزید دوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
این که خوب است از جنایتکار و داعشی ای چون تو حمایت می کنند!؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
جناب برادر و دوست رجب طیب اردوغان بگو ببینم چرا روستای سوریه را که موعد اجاره اش کذشته و قبل از تولد داعش باید به سوریه مسترد میکردی به خاطر حداقل عدالت و دمکراسی که خودت خواهانش هستی به سوریه مسترد نمیکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خدازده جنايتكار تر از تو ميگر آدمي اطراف ما هست.
آخرین اخبار