مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: بررسی مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح مسکن کارگری در یزد یکی از دغدغه‌های اصلی تشکلات کارگری است.

محمدرضا فلاحتی گفت: کارگران همواره برای کسب روزی حلال و تامین معیشت خانواده خود تلاش کرده اند و بخشی از درآمد خود را باید بعنوان اجاره بها هزینه کنند.

او گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی که در حضور استاندار یزد از سوی تشکلات کارگری مطرح شد، مسئله ساخت مسکن کارگری بود.

فلاحتی می‌گوید: انعقاد دو تفاهم نامه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون با وزارت راه و شهرسازی و همراهی کارفرمایان از ظرفیت‌های مهم استان است که عزم و اراده‌ی جدی برای تهیه مسکن برای کارگران شریف را نشان می‌دهد و در شهرستان ها، کارفرمایان برای کمک در ساخت مسکن برای کارگران خود اعلام آمادگی کردند.

این موضوع در نشست مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی یزد مطرح شد.

او گفت: امیدواریم با همراهی اداره کل راه و شهرسازی موانع پیش روی طرح مسکن کارگری برداشته شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در برخی از استان‌های کشور شاهد این هستیم که ثبت نام از کارگران متقاضی انجام شده و پروژه‌ی ساخت مسکن کارگری آماده شروع به کار است.

فلاحتی می‌گوید: در استان یزد چند سالی هست مشکلاتی به وجود آمده که امیدواریم به زودی مرتفع شود تا قشر زحمتکش کارگری بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان یزد نیز گفت: این اداره کل در تخصیص زمین برای اجرای طرح مسکن کارگری در یزد اقدامات لازم را انجام داده است و مشکلی بابت کمبود زمین نداریم.

به گفته احسان خواجه رضایی پیگیری برای شروع این طرح از اهداف مهم اداره کل راه و شهرسازی است و مشکلاتی در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان و اعطای زمین در این زمینه وجود دارد که با مکاتبات متعدد با وزارت در حال پیگیری و حل این مسائل هستیم.

او پیشنهاداتی برای تسریع در اجرای طرح مسکن کارگری ارائه کرد و مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی طبق مصوبات شورای مسکن نسبت به تامین و تخصیص زمین مورد نیاز به افراد واجد شرایط اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.