مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۵ روحانی روستا در استان در طرح ۳۱۳ با تأسیس چهار مرکز نیکوکاری بالغ بر ۲میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک کردند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: طرح ۳۱۳ در خراسان جنوبی در راستای تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و باهدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر امامان جماعت با مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم شکل گرفته است.

او گفت: در خراسان جنوبی ۲۵ روحانی این طرح را اجرا می‌کنند و تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در این طرح دو هزار و ۶۱۳ مورد دیدار و پیگیری مسائل خانواده‌ها تحت پوشش توسط روحانیون محلات انجام‌شده است.

او گفت: با اجرای طرح ۳۱۳ گام مهمی در حوزه فرهنگی، مذهبی و ارتقا باور‌های دینی در میان خانواده‌های تحت حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: در این طرح روحانیون محله که روحانیون منتخب روستایی می‌باشند به همراه همسرانشان در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی آنان را موردبررسی قرار می‌دهند و برای حل برخی از مشکلات فرهنگی و خانوادگی و … به افراد تحت پوشش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون ریال و تأمین ۸ مورد جهیزیه برای ۸ زوج از دست‌آورد‌های این طرح به کمک خیرین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش روحانیون ۱۳ مورد بازگشت به تحصیل در طول اجرای طرح تاکنون داشته‌ایم و در حوزه پیشگیری از طلاق و بازگشت به زندگی هم فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

او گفت: سه هزار و ۷۸۰ بسته غذایی در این طرح تاکنون توزیع‌شده است و نیاز‌های معیشتی خانوار‌های روستایی مددجویان ازجمله سبد غذایی، نیاز‌های درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی و ابزار‌های آموزشی، تأمین جهیزیه، کالا‌های اساسی منزل، تعمیر یا تأمین مسکن از مسائلی است که روحانی ضمن ارتباط گیری و تعامل با هر یک از خانوار‌ها و شناسایی این نیازها، با هماهنگی مددکار خانواده نسبت به اولویت‌بندی آنان اقدام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار