تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه در کشور جمع‌آوری و ثبت شده که پیش بینی می‌شود به بالای ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول زکات کشور گفت:امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در شورای زکات جمع آوری شده و همچنین تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه جمع‌آوری و ثبت شده که پیش بینی می‌شود به بالای ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

آسوده گفت: در ماه رمضان امسال نیز ۲۲ میلیون اطعام و هشت میلیون افطاری ساده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

به گفته او توانمندسازی نیازمندان و درآمد باثبات برای خانواده‌ها از رسالت‌های کمیته امداد است و برای شناسایی نیازمندان باید ازظرفیت خیران استفاده شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول زکات کشور گفت: پارسال ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در مشاغل خرد و خانگی در سطح کشور ایجاد شده است.

آسوده گفت: امسال از یک میلیون شغلی که دولت برنامه ریزی کرده است میزان ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را کمیته امداد باید انجام دهد که از ابتدای امسال اعتبارات بانکی در فروردین ماه به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ شده است.

او گفت:در حال حاضرپنج میلیون نفرمستقیم تحت پوشش کمیته امداد هستند.

آسوده گفت: همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش ۹ هزار مرکز نیکوکاری فعال در سطح کشور قرار دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول زکات کشور گفت:کمیته امداد حامی حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو در سطح کشور است.

در پایان جلسه از خیران و نیکوکاران خراسان جنوبی تجلیل وتقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: زکات فطره ، فطریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.