مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با وجود ورود گرد و خاک گسترده در استان آذربایجان غربی، رعایت توصیه‌های بهداشتی ضروری است.

بهاء الدین حسینی گفت: به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کرونا که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت شود، حتی الامکان ضمن خودداری از خروج از منزل، نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب و از انجام ورزش‌های سبک و سنگین نیز خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کاهش تردد خودرو‌های شخصی و کاهش استفاده از خوردو‌های تک سرنشین، بسته نگه داشتن در و پنجره منزل و محل کار از دیگر توصیه هاست و چنانچه از وسایل گرمایشی گازی استفاده می‌شود نسبت به سالم بودن دودکش آن اطمینان حاصل کنید.

حسینی گفت: همچنین کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از دستکش و ماسک استاندارد استفاده نمایند.

وی گفت: عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن پسماند اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش پسماند در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری گردد.

حسینی می‌گوید: همچنین از آتش زدن هر گونه پلاستیک یا سوزاندن چوب در همه شرایط ممانعت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزدا حتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.