مدیرکل دامپزشکی استان همدان از تجهیز تمام کشتارگاه‌های همدان به سیستم پیش‌سرد خبر داد

محمودرضا رسولی گفت: در حال حاضر کشتارگاه سنتی نداریم و با توجه به خطر تب کریمه و کنگو کشتار دام از سوی مردم با نظارت دامپزشکی باشد.

او گفت: با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در استان همدان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان  گفت: با آغاز فصل گرما امکان بروز برخی بیماری‌ها وجود دارد و تب کریمه کنگو در انسان بسیار کشنده و خطرآفرین است و در فصل گرما بروز می‌کند.

رسولی در ادامه گفت: این بیماری ویروسی با خوردن گوشت آلوده و از طریق کنه منتقل می‌شود.

او در ادامه گفت:  بنابراین شهروندان از خریدن گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان  گفت: دامداران به هنگام مشاهده کنه بر روی دام، کنه را با دست به صورت مستقیم از بین نبرند و محیط نگهداری دام را سم‌پاشی کنند.

رسولی گفت: با در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های لازم سمپاشی و ضدعفونی بدن دام و اماکن دامی توسط مجموعه دامپزشکی انجام می‌شود.

او از جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی در استان سخن گفت و گفت: در حال حاضر پنج کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و تمام کشتارگاه‌های استان مجهز به سیستم پیش سرد هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: گوشت‌های تهیه شده از ذبح دام در محیط پیش‌سرد به مدت ۲۴ ساعت باقی می‌مانند که ph گوشت‌های مورد نظر به علت ماندن در سرما کاهش یافته و به این ترتیب بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌های گوشت از بین می‌رود.

رسولی گفت:تمام کشتارگاه‌های استان اصول پیش سرد را رعایت می‌کنند و به این ترتیب بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌های گوشت از بین می‌رود خاطرنشان کرد: شهروندان گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی را با اطمینان خاطر خریداری کنند.

او با تاکید به خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌ها  گفت: افرادی که نذر و قربانی دارند می‌تواند از طریق سامانه ۱۵۱۲ با نظارت مجموعه دامپزشکی ذبح دام را انجام دهند و بدون نظارت دامپزشکی کشتار دام انجام نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار