معاون اجرایی رییس جمهور گفت: حسن مردمی کردن یارانه‌ها، حذف رانت و قاچاق بوده و خروجی کار موجب ریشه‌ کن شدن فقر مطلق خواهد شد.

 سید صولت مرتضوی  در نشست تنظیم بازار زاهدان  گفت: در رابطه با چرایی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید گفت این طرح در قانون بودجه با پشتوانه کارشناسی تعریف شده، بنابراین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: از علل دیگر ضرورت مردمی سازی یارانه ها این است که اگر اقتصاد رقابت پذیر نباشد، شکننده خواهد شد و شکست‌ساختاری رخ می دهد؛ بر این اساس اقتصاد یارانه‌ای، اقتصادی توام با رانت و قاچاق محسوب می شود و در این برهه زمانی برای مردم مردمی‌سازی یارانه‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

او گفت: در طرح مردمی کردن یارانه‌ها قدرت خرید دهک اول تا پنجم افزایش محسوسی پیدا خواهد کرد، بنابراین مردمی سازی یارانه‌ها موجب می شود تا این فاصله بین دهک‌های پایین و بالا کاهش پیدا کند.

مرتضوی  گفت: یکی از برکات مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را به عینه مشاهده کردیم چرا که ملت ایران دوباره خوش درخشیدند و توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

او گفت: سیستان و بلوچستان یکهزار و۷۰۰ تن مرغ یعنی چند برابر نیاز بازار را در بازه زمانی ۲ ماهه توزیع کرد که این بی نظیر است.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دومین مقصد سفر آیت الله رئیسی سیستان و بلوچستان بوده و تصمیمات مهمی در رابطه با توسعه استان گرفته شد که در حال انجام است.

او گفت: امروز که ما از سطح استان بازدید کردیم شاهد بودیم سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاهی از پروژه‌های عمرانی شده است.

مرتضوی گفت: اگر با همین سرعت پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم؛ شاهد خواهیم بود که غبار محرومیت از این استان زدوده شده و به منطقه‌ای پیشرو در حوزه صادرات و کشاورزی تبدیل می‌شود.

او گفت:شاهد خواهیم بود سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب های سرمایه‌گذاری در بخش معادن تبدیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار